اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

پیام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به جامعه‌ دانشگاهی کشور تبریک گفت.

پیام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این وزارتخانه با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به جامعه‌ دانشگاهی کشور تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

«به نام خداوند جان و خرد

"طلب علم بر هر انسانی واجب است و همانا خداوند علم‌آموزان را دوست دارد."
پیامبر اکرم (ص)

امسال نیز آغاز سال تحصیلی رنگ و بوی محرّم و عزای سالار شهیدان به خود گرفته است و این هم‌زمانی، فرصت مغتنمی است تا جامعه دانشگاهی ایران عزیز، همچون همیشه، با پایداری بر اصول متعالی و انسان‌ساز مکتب رهایی‌بخش اسلام ناب محمّدی و پیش چشم داشتن آموزه‌های رخداد دوران‌ساز عاشورا، درس آزادگی، پایداری، عزّت و سربلندی را مشق کنند.
نقش نهاد دانشگاه در سامان‌دهی به تولید دانش، تربیت نیروی انسانی کارآمد، افزایش سرمایه اجتماعی و تعالی اخلاقی جامعه بر کسی پوشیده نیست و امروزه، توسعه هماهنگ و پایدار تنها از مسیر آموزش‌ها و پژوهش‌ها و نیازسنجی‌های دقیق و روزآمد دانشگاهی به دست خواهد آمد.
پیشرفت و آبادانی کشور نیز به اندیشه و عمل جوانان سرزمینمان گره خورده است. بدیهی است استعدادی که به پشتوانۀ ایمان حرکت کند سیری شتابان و درخشان را تجربه خواهد کرد و دستاوردهایی تازه و مؤثرتر خواهد داشت.
نظام آموزش عالی تاکنون در تربیت دانش‌آموختگان موفق عمل کرده است اما با توجه به تخصص‌های متنوع نیازمند به مأموریت‌گرایی، یکپارچه‌سازی و آمایش آموزش عالی به منظور تقویت کیفی زندگی دانشجویی، افزایش کارآفرینی، تقویت زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی و تولید علم و فناوری هستیم.
آغاز سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع کرونا متفاوت تر ازهمه سال‌هاست که البته آنچه در ماه‌های اخیر و پس از شیوع این بیماری عالم‌گیر در ایران روی داد، درخشش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کمترین زمان ممکن، از نظر تغییر مسیر آموزش‌های کلاسیک به آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همزمان ورود مجموعه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری به تولید و تامین نیازهای اساسی و متنوع مردم در حوزه مقابله با این بیماری بود.
آغاز سال تحصیلی جدید به همه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان پرتلاش و متعهد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور شادباش می‌گوییم و امیدواریم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در شرایط مهم کنونی که کشور عزیزمان در آن به سر می‌برد همه‌ی ما بتوانیم با عنایت خداوند متعال و با پذیرش مسئولیت و از خودگذشتگی، ضمن پایداری بر آرمان‌ها و ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی، محیطی آرام و سرشار از سلامتی و بانشاط برای فعالیت علمی و فرهنگی دانشگاهیان فراهم آوریم و گام‌هایی مؤثر برای پیشرفت و آبادانی کشور و اعتلای نام بلند ایران در جهان برداریم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول