اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد قشم با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف توسعه همکاری و بهره‌مندی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و تجارب این دو نهاد به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد قشم با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم،تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری باهدف توسعه همکاری و بهره‌مندی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و تجارب این دو نهاد به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه از سوی معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور و حمیدرضا مؤمنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم باهدف همکاری‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال و مشاوره‌ای به‌منظور استقرار نظام جزیره دوستدار خانواده در موضوعاتی مانند؛ توان‌افزایی بانوان، گسترش آموزش و ترویج کارآفرینی، مشارکت مؤثر در تقویت تعاونی‌ها و حمایت از اشتغال بانوان، اجرایی سازی نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی و کمک به جاری‌سازی رویکرد عدالت جنسیتی بر برنامه‌های بازار کار، با عنایت به قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به امضا رسید.

در بخشی از این جلسه، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: کمک به زنان خانه‌دار، تقویت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد که در سال‌های اخیر یکی از راهبردهای اساسی ما در پیشرفت بانوان جامعه بوده، توسعه کارآفرینی از اهداف مهم امضای این تفاهم‌نامه است.
وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های ما تقویت نظام خانواده است که در قالب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین در قالب ماده ۱۰۲ قانون برنامه به آن اشاره‌شده و ما توانستیم برای نخستین بار، چارچوبی برای شاخص‌های خانواده طراحی و تنظیم کنیم.

به گفته ابتکار، اینها محور کار در بحث ارتقاء تعالیم و شکوفایی خانواده‌های ایرانی بوده و تحت عنوان سیاست‌های دوستدار خانواده به اجرا درآمده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به برنامه‌های اجراشده در این زمینه گفت: سینمای دوستدار خانواده با همکاری وزارت ارشاد و شهر دوستدار خانواده با همکاری وزارت کشور در حال کار است و امروز خیلی خوشحالیم که با حضور شما شاهد اجرای طرحی با نام  جزیره دوستدار خانواده باشیم.

وی یادآور شد: ما سند ارتقاء وضعیت زنان خانه‌دار را به‌عنوان یک دستور کار اجباری برای استان‌ها طراحی و ابلاغ کردیم ولی ممکن است قشم علاقه‌مند به اجرای برنامه خاصی در ذیل این سند با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خود باشد که باارزش است و ما از آن استقبال می‌کنیم. 

تدوین سند توسعه و ارتقاء جایگاه زنان جزیره قشم، حمایت از طرح‌های بانوان و دختران دارای استعداد برتر و کارآفرین،  اجرای طرح ملی گفتگوی خانواده، تدوین استانداردهای آموزش شغلی و مهارتی، تقویت و توسعه مشاغل خانگی و خانوادگی و شبکه‌سازی سمن‌های فعال باهدف ارتقای دانش بخش‌هایی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در 8 ماده تنظیم و صبح امروز شنبه 15 شهریورماه 1399 به تأیید و امضای معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور و حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رسیده و به مدت دو سال اعتبار دارد.

گفتنی است در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، پروین فرشچی، عضو هیات مدیره، مرتضی شیخ‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، فرشته سلجوقی، مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، زهرا جواهریان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی و دکتر نظری پور کیانی، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده حضور داشتند.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول