اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آغاز مرمت گنبد بنای ثبتی امامزاده عبدالقهار روستای ورده

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرزگفت: آغاز مرمت و بازسازی گنبد امامزاده عبدالقهار مربوط به دوره ایلخانی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دستور کار قرار گرفت.

آغاز مرمت گنبد بنای ثبتی امامزاده عبدالقهار روستای ورده

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: به پیشنهاد و مشارکت یکی از خیرین ساکن در روستای ورده، برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای اجرایی شدن مرمت و بازسازی گنبد امامزاده عبدالقهار که یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی دوره ایلخانی واقع درروستای ورده از توابع شهرستان ساوجبلاغ است، از سوی این اداره کل، انجام شد.

محمدی خاطرنشان کرد: رعایت ضوابط اجرایی و نظارت کارشناسان این اداره کل از جمله موارد مهمی است که باید از سوی تمامی دستگاه ها، نهادها و سمن های مردمی در امر مرمت و بازسازی ابنیه ها و آثار تاریخی  در نظر گرفته شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: یکی از نکات مورد توجه این است که، وجود حمام تاریخی به جا مانده از دوره قاجاریه و همچنین خانه های قدیمی (با ساختار گلِی) درحاشیه امامزاده می تواند یک ظرفیت بزرگ گردشگری و بوم گردی  با در نظر گرفتن بافت منحصر بفرد روستای ورده، باشد.

وی در ادامه همچنین ازاجرای عملیات ساخت پل، میان حمام ورده و امامزاده  عبدالقهارخبر داد و تصریح کرد: ساخت پلی با طراحی سنتی، روی رودخانه ای که حدفاصل حمام تاریخی و امامزاده است، می‌تواند این دو بنای تاریخی را به هم مرتبط و مسیر گردشگران را به این دو بنا کوتاه و تسهیل کند.

محمدی یادآور شد: ششصد و ده میلیون ریال(61میلیون تومان) اعتبارتخصیص یافته برای مرمت حمام تاریخی ورده از سوی دهیاری تعیین شده تا با هماهنگی این اداره کل کار مرمت آغاز شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول