اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

خضریان: به دنبال اصلاح مجلس از درون هستیم / باید ریشه‌های فساد را قطع کرد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان با بیان اینکه به دنبال اصلاح مجلس از درون هستیم، گفت: ما در کمسیون اصل ۹۰ نه‌تنها به دنبال مبارزه با فساد هستیم بلکه معتقدیم که باید اولا ریشه های فساد شناسایی شوند.

خضریان: به دنبال اصلاح مجلس از درون هستیم / باید ریشه‌های فساد را قطع کرد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در دیدار و نشست صمیمی با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که با رعایت اصول بهداشتی و با موضوع «نقش کمسیون اصل ۹۰ در نظارت و اصلاح عملکرد مجلس یازدهم» برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از مطالبه گری تشکل‌های دانشجویی از مسئولین اذعان کرد: ملاقات با فعالین دانشجویی و گفت‌وگو با آنها دو حُسن برای بنده دارد؛ اول اینکه تلنگری است تا به یاد داشته باشم که از همین تشکل های دانشجویی شروع کرم و در این جایگاه به آرمان های جنبش دانشجویی مسلمان پایبند باشم و دوم اینکه مطالبه گری شما دست ما را برای انجام کارها باز می کند.

وی در پاسخ به این سوال که دشواری ها و مشکلات پیش روی مجلس در آغاز کار چیست، اظهار داشت: یکی از مشکلات پیش روی ما این است که بعضا افکار عمومی انتظارات نابجایی از مجلس دارند زیرا نسبت به جایگاه و حوزه اختیارت مجلس و روند قانون گذاری اطلاعات کافی ندارند.

 

خضریان تصریح کرد: تغییر قوانین و ایجاد قوانین جدید بعضا آسان نیست و باید متناسب با واقعیات باشد و از طرفی در خود مجلس برای تصویب نیاز به اجماع نمایندگان وجود دارد چرا که شاکله مجلس بر اساس رای و نظر جمعی است و رسیدن به اجماع در مجلس کار آسانی نیست؛ زیرا نمایندگان با تفکرات و دیدگاه های گوناگون حضور می یابند و اهداف متفاوتی را دنبال می کنند.

این نماینده مجلس افزود: یکی دیگر از مشکلات مجلس روند نظارت بر نمایندگان است؛ تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس دهم در این دوره تایید صلاحیت نشدند و عمده آن ها به خاطر  فساد اقتصادی بوده است؛ لذا در مجلس یازدهم باید وضعیت مالی نمایندگان شفاف باشد تا به سرنوشت مجلس قبلی دچار نشویم. 

وی گفت: بخش دیگری از نظارت بر نمایندگان مربوط به ترک فعل و قصور در انجام وظایف است. بعضی از نمایندگان در گذشته کنج عافیت می طلبیدند که باید از این کار جلوگیری شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد:‌یکی دیگر از موانع، آیین نامه داخلی مجلس است که ایرادات فروانی دارد و تغییر این آیین نامه نیز آسان نیست.

 

خضریان در ادامه دربارع برنامه مجلس در مبارزه با فساد گفت: برنامه های مربوط به مبارزه با فساد باید در صحن مجلس تصویب شود و هیچ کس در جایگاهی نیست که قبل از تصویب در صحن، برنامه بدهد ولی ما در کمسیون اصل ۹۰ نه تنها به دنبال مبارزه با فساد هستیم بلکه معتقدیم که باید اولا ریشه های فساد شناسایی شوند، که این اصلی ترین بخش مبارزه با فساد است و ثانیا با کمک قوه قضائیه این ریشه ها را قطع کنیم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در انتها با یادآور شدن وظایف فعالین دانشجویی و تشکل ها گفت:
مطالبه گری شما باید آگاهانه و بر اساس اولویت های کشور باشد و باید به دنبال تربیت نیروهای جوان کشور با سه خصیصه تدین، تعقل و تخصص باشید.

گفتنی است این نشست، اولین حلقه از سلسله نشست های واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران است که با هدف رصد و پایش عملکرد مجلس یازدهم و مطالبه گری از نمایندگان برگزار می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول