اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو هیأت‌رئیسه مجلس: هیچکس حاضر نیست مسئولیت قرارداد با ویلموتس را بپذیرد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در پاسخ به بیانیه معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره قرارداد ویلموتس گفت: آنقدر لاشه قرارداد ویلموتس متعفن است که هیچکس حاضر نیست مسؤولیت آن را بپذیرد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس: هیچکس حاضر نیست مسئولیت قرارداد با ویلموتس را بپذیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس طی یادداشتی در واکنش به بیانیه معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره قرارداد ویلموتس گفت: آنقدر لاشه این قرارداد ننگین متعفن است که هیچکس حاضر نیست مسؤولیت آن را به بپذیرد.

متن کامل یادداشت علیرضا سلیمی در این باره به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بیانیه معاونت حقوقی ریاست جمهوری پاسخ به مصاحبه حقیر شبهات را بیشتر کرد .این بنده در مورد عدم نظارت حقوقی بر قراردادهایی که موجب ایجاد خسارت به کشور شده از جمله قرارداد ویلموتس گلایه داشتم .معاونت محترم می فرمایند چون فدراسیون  مؤسسه عمومی غیر دولتی است لذا نظارت بر آن از حیطه وظایف ما خارج است !!

چند نکته در این رابطه

۱-اولا در مورد فدراسیون بحث قرارداد با یک طرف خارجی است بنابر این قیاس آن با شهرداری ودانشگاه آزاد و ... بصورت کلی مع‌الفارق است.

۲-در این مورد و موارد مشابه آن قرار است از بودجه عمومی دولت میلیاردها تومان به آن مربی خارجی پرداخت شود . چگونه معاونت حقوقی خود را فارغ از مسئولیت می‌داند و می‌‌گوید به ما ربطی ندارد !! فدراسیون از درآمد خود این پرداخت را نداشته است بلکه از پول تک تک مردم آن را پرداخت کرده چگونه شما خود را بی‌تفاوت نسبت به این مسأله می‌دانید.

۳-ای کاش حداقل مانند خانم ویلموتس که به شوهرش مشاوره حقوقی داد در این قرارداد احساس مسئولیت می‌کردید و با اشرافی که دارید اجازه وارد شدن این خسارت را نمی‌دادید.

۴-در قراردادهایی مثل توتال ‌برجام و قراردادهای نفتی و ... نقش شما چه بوده و چرا اجازه وارد شدن این همه خسارت به کشور را دادید.

۵-بنده در مجلس قبل عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بودم .عمده شکایات دولت از نمایندگان در این هیات به عنوان شکایت از انتقاد تلقی ‌وبایگانی  شد .می‌دانید مجلس قبل همسو بادولت  بود علیهذا باز شکایات دولت در قریب به اتفاق موارد وارد تشخیص داده نشد. یعنی صرفا شکایت از انتقاد بوده است و هیأت هم نظرش آن بود که نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگی اقدام کرده است ولی متاسفانه معاونت حقوقی ریاست جمهوری کم تحمل بوده اند.

۶-به جای آسمان  ریسمان کردن ‌و پیش کشیدن  برخی موارد از جمله قانون شفافیت به وظیفه خود عمل کنید. شما به خوبی با قانون آشنا هستید و می‌دانید  در هر دوره مجلس ساز و کار تصویب قانون چیست ؟ حال چرا با پیش کشیدن برخی مطالب دنبال رفع مسئولیت از خود هستید ؟!

۷-برای این بنده جالب است آنقدر لاشه این قرارداد ننگین متعفن است که هیچ کس حاضر نیست مسئولیت آن را بپذیرد. نه وزیر ورزش ،نه فدراسیون ،نه معاونت حقوقی ونه .... آیا همین نکته به تنهایی برای شما و ما برای درس عبرت کافی نیست .لطفا بجای شانه خالی کردن از زیر بار این لاشه متعفن بفرمایید به عنوان یک ایرانی چه اقدامی برای جلوگیری از این خسارت ‌خسارت‌های مشابه مانند کرسنت و..انجام داده‌اید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول