اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیدواری سفیر ایران به آغاز تولید مشترک واکسن کرونا با همکاری روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نسبت به آغاز هر چه سریع‌تر فرآیند تولید مشترک واکسن کووید-١٩ با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ابراز امیدواری کرد.

امیدواری سفیر ایران به آغاز تولید مشترک واکسن کرونا با همکاری روسیه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو اخیرا در گفت‌وگوی مجازی با «کیریل دمیتریف» رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ضمن تبریک موفقیت‌های دولت روسیه در زمینه ساخت و تولید واکسن کووید- ١٩ ، به گفت‌وگوی روسای جمهور و وزرای بهداشت دو کشور و توافق درباره همکاری‌های مشترک فیمابین اشاره کرد. 

جلالی در این گفت‌وگو با استناد به نتایج دو نشست کارگروه واکسن و دارو بین انستیتو پاستور و مرکز ملی گامالی روسیه نسبت به  آغاز هر چه سریع‌تر فرآیند تولید مشترک واکسن کووید-١٩ با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ابراز امیدواری کرد.
رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با کشورمان در زمینه ساخت و تولید انبوه واکسن کووید-١٩ توضیحات مبسوطی درخصوص مراحل و چگونگی آغاز کار مشترک ارائه کرد.

به گزارش فارس، «کاظم جلالى» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه همچنین پنجشنبه ۲۳ مرداد ماه در گفت‌و‌گو با آژانس خبری اسپوتنیک ضمن استقبال از موفقیت و دستاوردهای روسیه در زمینه تولید واکسن کرونا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری اقدام به انجام پژوهش و تحقیق در خصوص تولید واکسن این ویروس کرد و یکی از همکاری‌هایی که از ابتدای شیوع این بیماری بین ایران و روسیه شکل گرفت، همکاری در این زمینه بوده و از اینکه روسیه توانسته در این خصوص به موفقیت‌هایی دست یابد، نه تنها ما استقبال می‌کنیم، بلکه معتقدیم جامعه جهانی باید از آن استقبال کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه دستاوردی و توسط هر کشوری که منتج به یافتن واکسن و یا داروی رفع این ویروس مرگبار شود، استقبال می‌کند.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه اخیرا اعلام کرد که وزارت بهداشت کشورش اولین واکسن کرونا در جهان را تأیید کرده و ابراز امیدواری کرد که روسیه به زودی تولید انبوه این واکسن را آغاز کند. 

روسیه پنجم شهریور ماه از شروع رسمی آزمایش واکسن کرونا بر روی ۴۰ هزار شهروند این کشور در شهر مسکو خبر داد. واکسن ضد کرونای ساخت روسیه که «اسپوتنیک وی» نام دارد، قرار است بر روی بیش از ۴۰ هزار نفر شهروند این کشور در مسکو تزریق شود. شرکت سازنده روسی  این واکسن اعلام کرده که آزمایش‌های مشابه در این زمینه در پنج کشور دیگر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول