اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تفکر جوانان در گام دوم انقلاب از مکتب حاج‌قاسم الگو می‌گیرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بهترین تفکری که در گام دوم انقلاب برای جوانان میهن اسلامی می‌تواند درس‌آموز باشد تفکری است که از مکتب حاج‌قاسم الگو گرفته و خواهد گرفت.

تفکر جوانان در گام دوم انقلاب از مکتب حاج‌قاسم الگو می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز در حاشیه آیین افتتاح ساختمان ستاد ترویج مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان با بیان اینکه حاج قاسم یک مکتب و راه است، اظهار داشت: مکتب ابعاد و وجوه بسیار گسترده‌ای دارد آن هم مکتب از دیدگاه اسلام ناب که در جای خود نیاز به تبیین و واکاوی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه اول باید بدانیم مکتب چیست و بعد با توجه به شخصیت و ابعاد وجودی شهید سلیمانی مکتب ایشان را تببین کنیم، عنوان کرد: این آغاز یک نهضت گسترده فرهنگی در درون کشور می‌تواند باشد که در استان کرمان تدارک دیدند و با ساز و کار عالمانه و تلاش و مجاهدت عده‌ای از دلسوزان انقلاب و فعال کردن هیئت‌های اندیشه‌ورز و... نقطه جوشش به جریان انداختن این فرهنگ و تبیین و ترویج آن به سراسر میهن اسلامی است.

 

وی افزود: بسیج هم بر اساس رسالتی که دارد به عنوان تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی در این مسیر در سراسر کشور در پایگاه‌های مقاومت فعال می‌شود و چون بسیج نقش سازمان یافته امت اسلامی محسوب می‌شود و در روشنگری و تببین، تجربه و سابقه و دوره‌های موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشته، انشاءالله در گام دوم انقلاب و در ترویج مکتب و معارف مکتب حاج‌قاسم تلاش و مجاهدت می‌کند و امیدواریم الگوی برادران ما در کرمان بتواند الگوی کامل و تکامل یافته برای کل کشور باشد.

سلیمانی نقش رسانه را در ترویج یک تفکر و در گفتمان‌سازی ذیل یک تفکر بسیار تعیین کننده‌ دانست و افزود: بهترین تفکری که در گام دوم انقلاب برای جوانان میهن اسلامی می‌تواند درس‌آموز باشد تفکری است که از مکتب حاج‌قاسم الگو گرفته و خواهد گرفت و نمونه‌های مجسم آن را سیدالشهدای مقاومت در میدان‌های مختلف در میدان شجاعت، سیاست، جهاد و شهادت و دفاع و مردم‌داری، اخلاص در عمل، دستگیری از محرومان و میدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در همه میدان‌ها جلوه‌گر ساخته و اسوه و الگوی ما محسوب می‌شود و باید تلاش کنیم جزو انتشاردهندگان این مکتب الهی و ولایی باشیم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در مرکزیت کشور هم بنیاد حاج قاسم سلیمانی آعاز به فعالیت کرده و جنبه‌های بین‌المللی ملی را مد نظر دارد و حتما دانشگاهیان، اندیشمندان، نویسندگان و اساتید حوزه‌های علمیه و هنرمندان و ... همه در این نهضت سهم دارند و برخی تلاش‌هایی آغاز و محصولاتی تولید کردند و بعضی در حال تدارک و قدم برداشتن در این مسیر هستند.

سلیمانی با اشاره به اینکه سازمان بسیج تشکیلات گسترده مردمی را خدمتگذاری و از همه اقشار و تخصص‌ها در آن جلوه‌گر هستند، خاطرنشان کرد: ترویج این تفکر در گام دوم انقلاب جنبه‌های بسیار کاربردی و راهبردی برای ما دارد و ما هم به سهم خود در این مسیر خواهیم بود.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول