اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مصر و بحرین، بر مقابله با مداخلات خارجی تأکید کردند

وزیران امور خارجه مصر و بحرین، ضمن اعلام همبستگی برای مقابله با «مداخلات خارجی» در منطقه، خواستار صلحی عادل و جامع در فلسطین شدند.

مصر و بحرین، بر مقابله با مداخلات خارجی تأکید کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیران امور خارجه مصر و بحرین طی دیداری بر اهمیت همکاری و مقابله با مداخلات بیگانگان در منطقه تأکید کردند.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی»، وزیر امور خارجه بحرین و «سامح شکری»، همتای مصری او امروز در شهر قاهره، پایتخت مصر دیدار و گفت‌وگو کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، دو طرف در این دیدار، بر تعمیق و تقویت روابط دوجانبه تأکید و خواستار همکاری مشترک در زمینه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری بین مصر و بحرین شدند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه بحرین منتشر کرده، آمده است که شکری و بن راشد بر همبستگی قاهره و منامه برای مقابله با «مداخلات خارجی» که به دنبال برهم زدن امنیت و ثبات منطقه هستند، تأکید داشتند.

 دو طرف در این دیدار همچنین در باره تحولات لیبی و فلسطین رایزنی کرده و از هرگونه ابتکار عملی که درصدد «تحقق صلح فراگیر و عادلانه در مسئله فلسطین براساس قطعنامه‌های بین‌المللی» هستند، استقبال کردند.

وزیران خارجه مصر و بحرین همچنین مدعی شدند که این دو کشور بر ضرورت حفظ راهکار دو دولتی و توقف هرگونه اقدامی که به دنبال اشغال کرانه باختری است، تأکید دارند.

وزیر امور خارجه بحرین پیش از دیدار امروز خود با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

دولت مصر و بحرین به دنبال اعلام توافق امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی و به رسمیت شناختن این رژیم توسط ابوظبی در بیست‌وسوم مرداد، از این توافق استقبال کردند و آن را گامی در جهت تحقق صلح در فلسطین دانستند.

بنا به اظهارات مقامات آمریکایی و صهیونیستی، به احتمال زیاد دولت بحرین در آینده نزدیک نیز به تأسی از امارات، رژیم صهیونیستی را به رسمیت خواهد شناخت.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول