اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه و آذربایجان در تدارک رزمایش بزرگ دیگر در«نخجوان»

ارتش ترکیه در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای از برگزاری رزمایش تازه‌ای با مهمات واقعی با ارتش جمهوری آذربایجان در شهر «نخجوان» خبر داد.

ترکیه و آذربایجان در تدارک رزمایش بزرگ دیگر در«نخجوان»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از فرماندهان ارشد نیروی زمینی ترکیه روز شنبه در راس هیات نظامی عالیرتبه وارد «نخجوان» در جمهوری آذربایجان شد.

به نوشته خبرگزاری «توران» در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که هدف از این سفر شرکت در تمرینات تاکتیکی مشترک با ارتش آذربایجان با مهمات واقعی و مشارکت جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی دو کشور است.

بر این اساس، زمان دقیق انجام این رزمایش، تعداد نیروها، تجهیزات نظامی و نوع هواپیما‌های حاضر در این رزمایش گزارش نشده است. ماه گذشته نیز تمرینات مشابه‌ای بین ارتش آذربایجان وترکیه در نخجوان برگزار شد. ترکیه با یونان و قبرس مدتهاست که دچار تنش است و از سویی دیگر آذربایجان نیز با همسایه خود  ارمنستان به شدت اختلاف دارد  به طوریکه  دو کشور طی هفته‌های گذشته با هم درگیر شدند.

چندی قبل نیز رزمایشی بین دو طرف  با نام «برادری ناگسستنی 2019» در جمهوری نخجوان انجام شد و حدود پنج هزار نیروی نظامی، بیش از 200 تانک و خودروی زرهی، حدود 180 واحد توپخانه و راکت با کالیبرهای مختلف، سیستمهای پرتاب راکت و خمپاره چند منظوره، 21 هواپیمای نظامی و بالگرد در آن رزمایش مشارکت کردند. جمهوری آذربایجان هدف از برگزاری این رزمایش مشترک را  افزایش سطح آمادگی حرفه‌ای پرسنل نظامی و دستیابی به هماهنگی برای همکاری میان واحدهای نظامی با ارتش ترکیه و تمرین مهارتهای نظامی اعلام کرد. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول