اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار سندرز درباره عدم کناره‌گیری ترامپ از قدرت در صورت شکست در انتخابات

سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توئیتر هشدار داد که باید این موضوع در نظر گرفته شود در صورتی که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد و از قدرت کناره‌گیری نکند چه اتفاقی خواهد افتاد.

هشدار سندرز درباره عدم کناره‌گیری ترامپ از قدرت در صورت شکست در انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توئیتر درباره امکان عدم کناره‌گیری ترامپ از قدرت در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور هشدار داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ما باید هر چیزی را که می‌توانیم انجام دهیم تا از پیروزی جو بایدن در انتخابات با بیشترین حاشیه ممکن مطمئن شویم.»

سندرز در ادامه نوشت: «ما همچنین باید این موضوع را در نظر بگیریم در صورتی که ترامپ شکست بخورد و تبعیت از نتیجه را رد کند و هر چیزی که بتواند برای در دست گرفتن قدرت انجام دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد.»

رئیس‌جمهور آمریکا بارها با رد مواضع دموکرات‌ها درباره لزوم به کارگیری انتخابات از طریق پُستی با توجه به شرایط بحرانی این کشور به لحاظ همه‌گیری کرونا، مدعی شده این حزب درصدد تقلب در انتخابات است.

دموکرات‌ها هم ترامپ و حزبش را به تلاش برای سخت‌تر کردن رای‌گیری برای آمریکایی‌ها متهم می‌کنند. به گفته آن‌ها، ترامپ در حال تلاش برای ضربه زدن به سرویس پستی است تا بتواند از این طریق شانس خود را برای انتخاب دوباره را بالا ببرد، زیرا او در نظرسنجی‌های انتخاباتی از «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات عقب است.

تحلیلگران، تأکید دونالد ترامپ بر روی عدم برگزاری انتخابات پستی و یا اجرای قوانینی مانند لزوم ارائه اسناد هویتی توسط رأی‌دهندگان را در راستای تلاش او برای کاهش مشارکت در ایالت‌هایی می‌دانند که او امکان رأی‌آوری کمتری در آنها دارد. 

مطابق این تحلیل خیل کثیری از واجدان رأی در آمریکا که عمدتاً از اقشار محروم هم هستند فاقد اسناد هویتی برای رأی دادن هستند.

از روش‌ها و قوانینی که هر یک از دو حزب آمریکا به فراخور نیاز برای جلوگیری از مشارکت بخشی از رأی‌دهندگان در انتخابات استفاده می‌کنند به عنوان «سرکوب رأی» یاد می‌شود که یکی از اشکالات وارد به دموکراسی آمریکا است. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول