اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هشدار نسبت به رانت و امضاهای طلایی /داستان ناتمام آسفالت های یکبار مصرف شهرداری تبریز

عضو شورای شهر تبریز گفت: با بیان‌اینکه باید به سمت استانداردهای بین المللی حرکت کنیم و از رانت و امضاهای طلایی به دور باشیم تا کیفیت پروژه‌ها افزایش یابد

هشدار نسبت به رانت و امضاهای طلایی /داستان ناتمام آسفالت های یکبار مصرف  شهرداری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اعضای کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با برگزاری جلسه‌ای فوق العاده مشکلات پیمانکاران آسفالت شهرداری تبریز را بررسی کردند.

 نبود ناظر در اجرای پروژه

سونیا اندیش رئیس کمیسون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه با بیان‌ اینکه جلسات مختلفی برای حل مشکلات پیمانکاران آسفالت برگزار شده و مقرر شده تا مشکلات به زودی حل و فصل شود، گفت: کمیسیون عمران و حمل ونقل پیگیر حل مشکلات عمرانی خواهد بود.

وی با بیان‌ اینکه لازم است تا هماهنگی بیشتری بین پیمانکاران و ناظران وجود داشته باشد گفت: نباید شاهد بروز چنین مشکلاتی در فصل کاری باشیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه وقتی آسفالت ریزی انجام‌ می‌شود و استانداردها رعایت نمی ‌شود و شاهد نقص در اجرای پروژه هستیم باید پیمانکاران جوابگو بوده و مشکلات به وجود آمده حل شود.

وی با بیان اینکه در بازدید‌هایی که از پروژه های آسفالت ریزی داشتیم شاهد نبود ناظر در اجرای پروژه بودیم گفت: حتی غیرکارشناسی ترین افراد نیز شاهد پایین بودن کیفیت آسفالت برخی پروژه ها هستند که لازم است نظارت کارشناسان با جدیت و مسئولیت پذیری بیشتری انجام‌شود.

سونیا اندیش با بیان اینکه موضوع پیور باید بالاخره از نقطه‌ای شروع شود گفت: اگر بودجه مناسبی در نظر گرفته نشده شورای شهر می‌تواند با اصلاح بودجه ردیف مناسبی برای این کار در نظر بگیرد
وی با اشاره به اینکه بارها از شهرداری خواسته‌ایم موضوع دریچه‌های آب و فاضلاب را در پروژه‌های آسفالت ریزی حل کنند گفت: لازم است تا در اجرای پروژه‌ها نسبت به اصلاح دریچه‌های  فاضلاب متناسب با سطح آسفالت بهسازی شود.

 

اعتصاب بیش از ۲۰ روزه پیمانکاران آسفالت شهرداری تبریز 

فریدون بابایی اقدم دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته همواره یکی از دغدغه های شهرداری و شورای شهر رسیدگی به موضوع آسفالت و کیفیت آسفالت ریزی بوده است گفت: ارتقای کیفیت آسفالت خواسته شورای شهر است.

وی با اشاره به اعتصاب بیش از ۲۰ روزه پیمانکاران آسفالت شهرداری تبریز گفت: در بهترین شرایط زمانی پیمانکاران ما اعتصاب کرده‌اند و امروز فصل کاری درحال اتمام است اما چرا باید این کار صورت بگیرد و ۲۰ روز برای رفع آن تلاش نشود.

کیفیت آسفالت شهرداری تبریز نسبت به کیفیت آسفالت راهداری پایین تر است 

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه برخی موضوعات وجود دارد که کیفیت آسفالت را پایین می‌آورد اما امروز کیفیت آسفالت شهرداری تبریز نسبت به کیفیت آسفالت راهداری پایین تر است گفت: باید نظارت را در اجرای پروژه ها افزایش دهیم نظارت کافی در اجرای پروژه ها وجود ندارد و این باعث می‌شود کیفیت آسفالت کاهش محسوسی داشته باشد.

وی گفت: ناظرین باید به صورت مساوی در مناطق وجود داشته باشند تا کیفیت در محلات مختلف یکی باشد.

 

 تخریب آسفالت پس از گذشت 6 ماه

عبدالله تقی پور دیگر عضو کمیسیون عمران نیز گفت: اگر امروز به این نتیجه رسیدیم که باید کیفیت آسفالت افزایش یابد یک حرکت مثبت و روبه جلو است که باید تداوم یابد.

وی با اشاره به تخریب آسفالت خیابان فرشته پس از گذشت ۶ ماه گفت: خیابانی که ۶ ماه پس از آسفالت ریزی تخریب شده است باید مسببان شناسایی شوند آسفالتی که باید ۱۰ سال مورد بهره برداری قرار می‌گرفت نباید در عرض ۶ ماه تخریب شود.

تقی پور افزود: پیمانکاران براساس قرارداد و تعهدات خود باید فعالیت کنند اما باید نظارت در شهرداری نیز در اجرای پروژه ها افزایش یابد تا به مقصود خود برسیم.

وی با بیان اینکه قرارنیست که با فشار شورای شهر کیفیت آسفالت افزایش یابد گفت: باید خود پیمانکاران و ناظران به سمت ارتقا کیفیت حرکت کنند.

وی افزود: بحث اجرای پیور در گذرهای زیر ۱۴ متری باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.

کریم صادق‌زاده دبیر کمیسیون نیز با بیان‌ اینکه نامه‌ای با امضای پیمانکاران آسفالت به وی ارسال شده و رونوشت آن به حراست شهرداری ارسال شده است گفت: پیمانکاران در این نامه درخواست دارند که پس از ۶ ماه بخشنامه وزارت کشور بدون تغییر اجرا شود‌.

وی افزود: به راحتی می‌توان با رجوع به قانون مشکلات را حل کرد و لازم است به جای برگزاری جلساتی که نتیجه‌ای ندارند با اقدام قانونی نسب به حل مشکلات پیمانکاران اقدام شود.

 ضمانت اجرایی  در شهرداری تبریز وجود ندارد 

محرم محمدزاده نائب رئیس کمیسیون عمران نیز با بیان اینکه ریشه تمامی مشکلات امروز پیمانکاران آسفالت و سایر مشکلات عمرانی به این‌دلیل است که ضمانت اجرایی وجود ندارد گفت: قراردادهایی که نوشته می‌شود آینده نگر نیست تا در صورت بروز مشکل در آینده پیمانکاران یا افراد خاطی پاسخگو باشند.

وی افزود: امروز چارت‌هایی که در ادارات نوشته شده در اکثر ادارات کارشناسی نیست عوامل اجرایی در پروژه ها باید پاسخگوی کم کاری‌ها باشند.

هشدار نسبت به رانت و امضاهای طلایی در شهرداری تبریز

محمدزاده با بیان‌اینکه  باید به سمت استانداردهای بین المللی حرکت کنیم و از رانت و امضاهای طلایی به دور باشیم تا کیفیت پروژه‌ها افزایش یابد گفت: این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که همواره از پیمانکاران حمایت شود چراکه آنها سرمایه گذاری می‌کنند و باید از این طریق سود ببرند.

تجمیع پیمانکاران در مناطق پولدار شهرداری 

محمد حسین اسحقی معاون عمرانی شهرداری تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه هیچگونه اعتصابی توسط پیمانکاران آسفالت تبریز وجود انجام ‌نشده است گفت: حتی اگر هم وجود داشته باشد اعتصاب را قبول نمی‌کنیم.

وی افزود: استانداردهای ما مطابق استاندارد اداره راه است اما تفاوت در مکان اجرای پروژه ها است.

اسحقی با اشاره به تجمیع پیمانکاران در مناطق پولدار شهرداری گفت: متاسفانه پیمانکاران در مناطق پولدار جمع شده‌اند و در مناطق کم برخوردار با مشکل کمبود پیمانکار روبرو هستیم.

گفتنی است در این جلسه که با حضور نمایندگان پیمانکاران فعال در حوزه آسفالت شهرداری تبریز برگزار شد علاوه بر طرح مشکلات پیمانکاران مقرر شد با پیشنهاد کمیسیون و تصویب شورای شهر اخذ ضمانت از پیمانکاران عمرانی از ۲ سال به ۵ سال افزایش یابد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول