اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کارت بانکی بنام شهرداری تبریز! /میانگین کتابخوانی در تبریز 5 دقیقه کمتر از از میانگین کشور

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه مقرر بود ما برای هیچ سازمانی کارت بانکی نشویم گفت: کتابفروشی ها به دلیل عدم حمایت مالی به سمت تغییر شغل می روند چرا که درآمد چندانی ندارند.

کارت بانکی بنام شهرداری تبریز! /میانگین کتابخوانی در تبریز 5 دقیقه کمتر از  از میانگین کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتمماعی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع بررسی اهم فعالیتهای حوزه کتاب و کتابخوانی در پنج ماهه امسالتوسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تبریز برگزار شد.

فرج محمدقلیزاده  عضو شورای شهر تبریز با اشاره به گزارش اهم فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در پنج ماهه نخست سال گفت: با توجه به گزارش ارائه شده خروجی مناسبی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به مبحث یارانه کتاب اظهارداشت: با توجه به این موضوع شهرداری توان تعیین چند کتابخانه و ارائه مستقل خدمات به این کتابخانه ها را ندارد؟

کارت بانکی بنام شهرداری تبریز! 

قلیزاده با بیان اینکه مقرر بود ما برای هیچ سازمانی کارت بانکی نشویم گفت: بجای پیگیری اجرای کار با واسطه وزارت ارشاد، از تجربه وزارت ارشاد استفاده کنیم و در این مسیر بصورت مستقل برای خودمان کار کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: کتابفروشی ها به دلیل عدم حمایت مالی به سمت تغییر شغل می روند چرا که درآمد چندانی ندارند.

وی تاکید کرد: بودجه از سال ۹۸ تصویب شده اما رغبتی برای اجرای آن توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی نمی بینم.

میانگین کتابخوانی در تبریز 5 دقیقه کمتر از  از میانگین کشور

قلیزاده افزود: میانگین کتابخوانی در تبریز از میانگین کشور پنج دقیقه کمتر است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: تعداد کتابفروشی ها کاهش پیدا کرده و اقدامات اصولی برای حمایت از این اقشار صورت نگرفته است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز  همچنین افزود: امروز معیار سنجش کتابخانی تغییر کرده و اینطور نیست که تعداد فروش کتاب های کاغذی معیار مناسبی باشد.

شکور اکبرنژاد اظهار داشت: وجود کتابهای پی دی اف و خواندن کتاب در فضای مجازی نیز باید مرود توجه قرار گیرد.

محمدباقر بهشتی نیز اضافه کرد: ما یک طرح پژوهشی مستمر باید داشته باشیم تا وضع مطالعه را بطور مستمر مورد بررسی قرار دهد.

وی تصریح کرد: امروز فضای مجازی فضای مطالعه است و خرید کتاب یکی از ملزومات مطالعه بشمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در نمایشگاه کتاب پیدا کردن کتاب های معتبر و مهم سخت است و ناشران معتبر به این نمایشگاها نمی آیند.

وی با اشاره به اینکه نیم درصد از بودجه شهرداری بصورت قانونی به بخش فرهنگی تعلق دارد افزود: رسیدگی به مشکلات ناشران ‌و نویسندگان، تقویت کتابخوانی و ساخت کتابخانه و استفاده از ظرفیت های قانونی باید مورد توجه باشد.

بودجه باید مبتنی بر اهداف کمی برنامه باشد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: بودجه ما باید مبتنی بر اهداف کمی برنامه باشد و موارد پیش بینی شده به ریال تبدیل شود.

وی ادامه داد: شهرداری اگر معاونت و سازمان فرهنگی دارد باید بداند ریشه اصلی فرهنگ، کتاب است.

بهشتی با بیان اینکه شهرداری موظف است در کارهای فرهنگی مشارکت کند گفت: اگر مراحل تخصیص بودجه طی شده باشد یارانه مد نظر در این کمیته مد نظر قرار میگیرد.

 شیوه نامه فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت و اعضا کمیسیون پیشنهادات خود مبنی بر تغییر برخی مفاد این شیوه نامه مد نظر قرار گرفت.

در ادامه طرح ایجاد ایستگاه های کتاب توسط انتشارات یاس نبی  و شاخص های کمی احکام برنامه راهبردی – عملیاتی ۵ ساله شهرداری تبریز نیز بررسی شد.

انتهای پیام/60002
 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول