اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

«کریدور شمال - جنوب» مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در روند اجرای پروژه ;کریدور شمال به جنوب شد و افزود: این کریدور به طول یک هزار و 500 کیلومتر از سراسر استان آذربایجان غربی عبور و بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می کند.

«کریدور شمال - جنوب» مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه کریدور شمال به جنوب در غرب کشور، اظهار داشت: این کریدور یک عامل بسیار مهم در توسعه ترانزیت کشور است.

وی خواستار تسریع در روند اجرای این پروژه توسط مسئولان استانی شد و افزود: این کریدور به طول یک هزار و 500 کیلومتر از سراسر استان آذربایجان غربی عبور و بازرگان را به بندر امام خمینی متصل می کند.

معاون ساخت و توسعه راههای وزارت راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر در بخش های مختلف این کریدور در غرب کشور از جمله آذربایجان غربی طرح های توسعه و تعریض محورهای ارتباطی در دست اجراست.

خادمی مهمترین هدف ساخت این کریدور را اتصال بندر امام خمینی به مرز بازرگان از نزدیکترین مسیر و برخورداری استانهای مختلف غرب کشور از خدمات این کریدور بزرگراهی اعلام کرد و اظهار داشت: طول کریدور شمال - جنوب در غرب کشور ودر محدوده شهرستان خوی از ایواوغلی تا سلماس، 50 کیلومتر است که 12 کیلومتر باقمیانده این کریدور در محدوده خوی، تا پایان امسال تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.

وی افزود: برای تکمیل این طرح ها بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 270 میلیارد ریال آن طلب پیمانکاران مجری این محور است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول