اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تمام دانش‌آموزان سرخه عضو «شاد» شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه گفت: عضویت دانش‌آموزان این شهرستان در سیستم آموزشی «شاد» به ۱۰۰ درصد رسیده است و دانش‌آموزان از مطالب آموزشی بهره خواهند برد.

تمام دانش‌آموزان سرخه عضو «شاد» شدند

مریم آشور با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و دغدغه‌های مسؤولان آموزشی و خانواده‌ها در خصوص نحوه آموزش و حضور دانش‌آموزان در مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: سال تحصیلی جدید با هدف فعال بودن مدارس، سلامت و ایمنی دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌ها که با مشارکت شبکه بهداشت و درمان سرخه محقق خواهد شد، برای همه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به گفته‌های وزیر آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاسیه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کل کشور در تاریخ‌های 11 و 12 شهریور سال 99 و مصاحبه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، اصل بازگشایی مدارس بر حضور دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و بیانات آنها فصل‌الخطاب است.

آشور با بیان اینکه ساعت حضور دانش‌آموزان در مدارس با تصمیمات شورای مدرسه رقم خواهد خورد، افزود: در دوره متوسطه دوم، در مدارسی که تراکم جمعیت در آنها زیاد است، کلاس‌ها گروه‌بندی شده و هر گروه دو روز حضوری، دو روز غیرحضوری (تلویزیونی) و دو روز در فضای مجازی، مطالب آموزشی را دریافت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: زنگ‌های تفریح دانش‌آموزان نیز در روزهایی که در مدرسه حضور دارند، محدود و جهت امور واجب با حضور مدیر و کادر مدرسه سپری می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه در پاسخ به این سؤال که در طول هفته دانش‌آموزان چند ساعت را در مدرسه سپری خواهند کرد، گفت: این امر طبق مقاطع تحصیلی مختلف تعریف می‌شود؛ برای مثال، مقطع ابتدایی در طول هفته، 24 ساعت را در مدرسه خواهند بود.

آشور خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، آموزش را به سه شکل حضوری با حضور در مدرسه، آموزش غیرحضوری یا همان تلویزیونی و آموزش مجازی دریافت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: با تلاش‌های مستمر همکارانمان در مدرسه‌ها و اداره، عضویت دانش‌آموزان ما در شهرستان در سیستم آموزشی شاد به 100 درصد رسیده است و همه دانش‌آموزان از مطالب آموزشی که توسط آموزگاران ما در این سیستم بارگذاری می‌شود، بهره خواهند برد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه اضافه کرد: با گروه‌بندی مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایطی که ستاد مبارزه با کرونا بلامانع اعلام کند، دروسی همچون فارسی و ریاضی حضوری بوده و همچنین تولید محتوا و تهیه درس‌نامه در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد و در کنار آن به خانواده‌ها نیز آموزش‌های لازم داده می‌شود.

آشور بیان کرد: در سال تحصیلی جدید، خانواده‌ها شریک تعلیم و تربیت هستند و هر تصمیمی با آن‌ها و نه برای ایشان گرفته می‌شود.

او ادامه داد: نحوه ضدعفونی مدارس نیز با توجه به اعتباراتی که در نظر گرفته شده انجام گرفته و نحوه مصرف آن نیز توسط کارشناسان بهداشت به نیروهای خدماتی آموزش داده می‌شود و هر روز ضدعفونی صحیح در مدارس انجام می‌پذیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه ابراز امیدواری کرد: در بازگشایی مدارس اصل، مبنا و اولویت سلامت فرزندانمان است که با مشارکت اولیا این مهم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول