اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار اولویت بهزیستی است/ دست‌فروشی 93 کودک کار در شهرکرد

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار در اولویت بهزیستی است، گفت: با شناسایی مشکلات خانواده کودکان کار و ارجاع به نهادهای حمایتی و حرفه‌آموزی به والدین به منظور ایجاد اشتغال سعی می‌کنیم به سمت توانمندسازی این‌گونه افراد حرکت شود.

توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار اولویت بهزیستی است/ دست‌فروشی 93 کودک کار در شهرکرد

جواد نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار در اولویت بهزیستی است، گفت: با شناسایی مشکلات خانواده کودکان کار و ارجاع به نهادهای حمایتی و حرفه‌آموزی به والدین به منظور ایجاد اشتغال، سعی داریم به سمت توانمندسازی این‌گونه افراد حرکت کنیم.

93 کودک کار در شهرکرد دست‌فروشی می‌کنند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 93 کودک کار در خیابان‌های چهارمحال و بختیاری مشغول کارهایی از قبیل دست‌فروشی و گل‌فروشی هستند، گفت: این تعداد شامل 18 نفر دختر و 75 نفر پسر هستند که تقریبا همه این کودکان کار در شهرکرد مشغول دست‌فروشی هستند.

وی ادامه داد: بیشتر کودکان کار دارای خانواده هستند اما والدین دچار مشکلاتی از قبیل فقر، بیماری و اعتیاد بوده و از روی ناچاری فرزندشان مشغول به کار شده است.

نجفی با بیان اینکه اداره‌کل بهزیستی استان از طریق اورژانس اجتماعی این کودکان را در خیابان‌ها شناسایی و به موسسه آموزشی، حمایتی خیریه کودک و خانواده معرفی می‌کند، اضافه کرد: در این موسسه سعی می‌شود از طریق کودکان با خانواده ارتباط گرفته شود و مسائل و مشکلات والدین از طریق بازدید از منزل بررسی و ارجاعات لازم انجام شود.

وی توضیح داد: ما معتقد هستیم تا زمانی که مشکلات خانواده از قبیل فقر و نیازمندی، بیماری و اعتیاد حل نشود نمی‌توانیم معضل کودک کار را در جامعه از بین ببریم.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: براساس آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان بهزیستی یکی از دستگاه‌های عضو است و نهادهای دیگری مانند آموزش و پروش، کمیته‌امداد، دادگستری، نیروی انتظامی و ... نیز هستند و باید ارائه خدمات دهند.

نجفی اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش موظف است امکان تحصیل این کودکان را فراهم آورده و امکانات لازم را در اختیارشان بگذارد.

توزیع بسته‌های بهداشتی در میان خانواده کودکان کار

وی با بیان اینکه به دلیل فقر و نیازمندی خانواده کودکان کار سالانه بسته‌های آموزشی و حمایتی، لوازم‌التحریر و ... از طریق بهزیستی  و دیگر نهادهای حمایتی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، عنوان کرد: موسسه خیریه کودک و خانواده امور این کودکان را پیگیری می‌کند و از مشارکت‌های مردمی در کمک‌رسانی‌ها بهره می‌گیرد.

نجفی در ادامه گفت: با شیوع ویروس کرونا بهزیستی استان بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و موادضدعفونی‌کننده را در اختیار خانواده کودکان کار قرار داد و در حال حاضر نیز باتوجه به بازگشایی مدارس حمایت تحصیلی از کودکان کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ما در ارتباط با کودکان کار توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آن‌ها است تا تعداد این کودکان بیشتر نشود، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه ناخودآگاه ممکن است تعداد کودکان کار افزایش یابد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تاکنون افزایش محسوس نداشته‌ایم و در صورت شناسایی موارد جدید خدمات ارائه خواهد شد.

نجفی با دعوت از ورود افراد خیر و نیکوکار در حل مشکلات کودکان کار و خانواده آنها، اظهار داشت: خیرین می‌توانند در زمینه‌های مختلف مالی، تحصیلی، درمانی، معیشتی و... بهزیستی و سایر دستگاه‌های عضو شورای ساماندهی، این کودکان را یاری کنند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول