اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

برگزاری آزمون از منابع درسی نظام قدیم را تا 1400 تمدید کنید

رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به وزیر علوم خواستار تمدید برگزاری آزمون منابع نظام قدیم در سال 1400 شد.

برگزاری آزمون از منابع درسی نظام قدیم را تا 1400 تمدید کنید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به وزیر علوم خواستار تمدید برگزاری آزمون منابع نظام قدیم در سال 1400 شد. این نامه در پی مطالبه جمعی از دانش آموزان نظام قدیم آموزش متوسطه نوشته شده است.

متن نامه رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای دکتر غلامی

 وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

احتراماً به اطلاع می‌رساند دیده‌بان شفافیت و عدالت سامانه هوشمندی برای دریافت و پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان تدارک دیده است و هر هفته از میان مطالبات مردمی، مطالبه‌ای که در طول هفته بیشترین امضا را جمع کرده باشد، کتباً از مسئول مربوطه پیگیری می‌کند.

در مطالبه ثبت شده با بیش از 28580 امضا تا تاریخ 16/06/1399 مطالبه‌کنندگان خواستار برگزاری آزمون با منابع درسی نظام قدیم در سال 1400 شدند که عیناً خواسته آنها نقل می‌گردد:

«ما دانش‌آموزان نظام قدیم آموزش متوسطه به دلایل زیر خواستار تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 هستیم:

1.  معاون سابق وزیر و رئیس دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش، طی اعلام رسمی به دانش‌آموزان نظام قدیم این اطمینان را دادند که کنکور سراسری تا سال 1400 ادامه خواهد یافت.

2.  تعداد متقاضیان نظام قدیم در کنکور سراسری امسال به بیش از 600 هزار نفری‌رسد که رقم قابل توجهی است و لازم است مسئولین وزارت علوم نسبت به این قضیه نرمش بیشتری نشان دهند.

3.  در صورت ادامه شیوع بیماری کرونا در مهرماه جاری، خرید کتاب‌های درسی در کتاب‌فروشی‌ها ممنوع شده و تقاضا و تهیه کتب پس از اعلام نتایج کنکور از طریق سامانه فروش دشوار خواهد بود.

4‌.  بالا بودن شهریه کلاس‌ها جهت آشنا شدن با منابع نظام جدید و نداشتن بضاعت کافی بسیاری از خانواده‌ها برای تأمین مجدد هزینه‌های دانش‌آموز خود، معضلی بسیار مهم است و مشکلات حادی برای آنها به وجود خواهد آورد.

5.  با توجه به اینکه عده‌ای از دانش‌آموزان نظام قدیم در مدارس دولتی تحصیل کرده‌اند و مانند دانش‌آموزان مدارس دیگر جهت تسلط بر مفاهیم و نکات کنکور از امکانات کافی برخوردار نبودند و همچنین نظر به اینکه در کنکور سراسری سال گذشته تمامی چهل نفر اول کنکور، فارغ‌التحصیلان مدارس خاص بوده‌اند، لذا ممکن است قبولی این دانش‌آموزان کم برخوردار در دو سال تحقق نیابد که برگزاری کنکور در سال 1400 برای آنها فرصت دیگری ایجاد خواهد کرد.

بنابراین، با توجه به شرایط پیش رو و نیز مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا، ما امضاکنندگان این مطالبه از «وزیر محترم علوم» تقاضا داریم بار دیگر لطف کنند و این امکان را فقط یک سال دیگر برای فارغ‌التحصیلان نظام قدیم فراهم آورند تا آنها بتوانند در سال 1400 نیز با منابع درسی خود آزمون دهند.»

دیده‌بان شفافیت و عدالت با توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم توصیه اکید دارد به درخواست این داوطلبان توجه شود. 

با احترام

احمد توکلی

رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد

دیده‌بان شفافیت وعدالت

16 شهریور 1399

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول