اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پدافند هوایی هزینه‌های دشمن در صورت تعرض را افزایش می‌دهد

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهان گفت: زمانی که پدافند قوی داشته باشیم دشمن را به سمتی می‌بریم که بداند چیزهایی که از دست می‌دهد بیش‌تر از آن است چیزهای است که به دست می‌آورد.

پدافند هوایی هزینه‌های دشمن در صورت تعرض را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر علی حدادی سامانی ظهر امروز در نشست خبری قرارگاه پدافند هوایی مرکزی شهید نصراصفهانی اظهار داشت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه دوستی و صلح در سایه استحکام امنیت کشور است، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به صورت هجومی  وارد جنگ نشده اما دشمنان این خاک با هدف مشروعیت‌پذیری حضورشان در منطقه همچنین تاراج ثروت‌های منطقه همواره به دنبال ایجاد ناامنی بوده‌اند.

 فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ادامه داد: دشمنان با حضور در منطقه آشوب ایجاد کردند و به دنبال ضربه زدن هستند، در خصوص موضع‌گیری یکی از حاکمان منطقه خلیج فارس مبنی بر عادی‌سازی ر‌وابط با رژیم صهونیستی نیز باید اعلام کنیم ابتدا این‌گونه توافق‌ها صرفا یک رویداد و شوآف رسانه‌ای است و راهبرد ما در جمهوری اسلامی تقویت بنیه دفاعی با ایجاد حداکثری بنیه است. تشکیل قرارگاه پدافند هوایی یکی از بزرگترین قدم‌های کشور در راستای ارتقای بنیه دفاعی کشور بوده است.

وی افزود: پدافند هوایی همواره به عنوان خط مقدم جنگ‌ها معرفی شده، زمانی که پدافند قوی داشته باشیم دشمن را به سمتی می‌بریم که بداند چیزهایی که از دست می‌دهد بیش‌تر از آن است چیزهای است که به دست می‌آورد؛ اولین نیرویی که در صورت تعرض باید سیلی به دشمن بزند نیروی پدافند هوایی است، نیروهای پدافند هوایی در طول انقلاب و دوران دفاع مقدس رشادت‌های بزرگی را از خود نشان دادند که در تاریخ ماندگار شد.

حدادی سامانی تصریح کرد: پس از پایان جنگ نیز پدافند هوایی با اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی توانست هواپیمای نظامیان آمریکا و ریگی را به زمین بنشاند، همچنین سرنگونی هواپیما‌های جاسوسی آمریکا جزو افتخارات و مأموریت‌های پدافند هوایی بوده است؛ پدافند هوایی به صورت لحظه‌ای با سامانه‌های هوشمند و مجهز درحال رصد فضای هوایی کشور هستند.

 فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تشریح کرد: تقویت بینه دفاعی تکلیف امروز پدافند هوایی است، با توجه بر نامگذاری سال به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، باید اعلام کنیم با وجود تحریم‌ها با تیکه بر دانش جوانان بومی کشور توانستیم رشد قابل توجه‌ای را داشته باشیم، اکنون پدافند کشور نیازی به دانش دیگر کشورها ندارد و تمامی مراحل ساخت، بهره‌برداری و نگهداری به شکل خودکفا در کشور گسترده شده است؛ در بحث شبکه فرماندهی و کنترل بومی نیز موفقیت‌های زیادی کسب کردیم و اکنون در حالاستفاده از آن هستیم.

وی در خصوص استفاده جمهوری اسلامی از دانش هواپیما‌های بی‌سرنشین تشریح کرد: رشد بسیار خوبی را در این عرصه داشته‌ایم و قطعا این کیفیت روز به روز افزایش خواهد یافت؛ هرکجا حادثه‌ای رخ داده است ارتش در میدان بوده، ارتش همواره یاری‌‌رسان و خادم مردمان عزیز کشورمان ایران بوده و در بحث کرونا نیز پدافند هوایی با استفاده از زیرساخت‌های موجود به میدان آمد.

حدادی سامانی گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی نیز که در این زمینه رخ داد، تفاهم‌نامه‌ای بود که میان پدافند هوایی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)  منعقد شد که در طی این تفاهم‌نامه سخت افزار‌های همچون وسائل سنگین و سبک حمل و نقل پدافند در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در خصوص آموزش نیروهای پدافند بین داشت: تمامی آموزش‌ها داخل کشور صورت می‌گیرد، تمامی آموزش‌های لازم وتخصصی در مرکز دانشگاهی خاتم الانبیا (ص) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول