اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اساتید برای آموزش در فضای مجازی برنامه‌ریزی کنند

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گفت: اساتید مشکلات آموزش در فضای مجازی را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند که در این فضا از اسیر به امیر تبدیل شویم.

اساتید برای آموزش در فضای مجازی برنامه‌ریزی کنند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام‌ محمد‌ شریفانی در نشست هم‌اندیشی با دبیران و استادان دانشگاه آزاد استان اصفهان که به‌همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: از هویت خودمان و از ظرفیت‌ اندیشه، فکر و توانایی‌های اعضای هیات علمی و سرمایه‌های جوانانی که در دانشگاه هستند غافل نشوید.

وی با توجه به اثرگذاری هر استاد بر چندین دانشجو گفت: در مدیریت دانشگاه اگر استادان بخواهند حتی در فضای اقتصادی فعلی کشور می‌توانند کاری کنند که دانشگاه آزاد سرآمد دانشگاه‌های کشور شود؛ چرا‌که علاوه بر وجود زیرساخت خوب و امکانات، این نهاد علمی از ۳۰ هزار استاد به عنوان سرمایه‌های انسانی و از فکر و اندیشه آنها بهره‌مند است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد با یادآوری بیماری کرونا، تاکید کرد: این ویروس به‌صورت غیر‌قابل پیش‌بینی دنیا را متحول کرده اما از سویی فرصت خوبی از طریق فضای مجازی در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده و باید در همین جلسات آسیب‌ها و مشکلات آن شناسایی شود.

شریفانی خاطرنشان کرد: چه‌بسا که با رفع نواقص آموزش در فضای مجازی تحول عظیمی در دانشگاه‌ها رخ دهد و باید استادان طوری مشکلات آموزش در فضای مجازی را شناسایی  و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند که در این فضا از اسیر به امیر تبدیل شویم.

این مبلغ مذهبی ماه محرم و اثرگذاری ماندگار مکتب امام حسین(ع) بر جامعه‌جهانی در طول ۱۴۰۰ سال را یاد‌آور شد و افزود: چهار شاخص اصول و مبانی، اهداف، بایدها و نبایدها و روش‌های  مکتب امام حسین(ع) قابل تأمل است.

این مسوول دانشگاهی گفت: بر ما واجب است در این چهار حوزه مطالعه کنیم و با بازنگری نظام‌مند مکتب امام حسین (ع) و آموزش آن به دانشجویان و جامعه خود را متحول کنیم و این تغییر نگاه را باید به تمامی حوزه‌های کشورداری، اداره دانشگاه، تربیت و سبک زندگی تسری دهیم.

تاکید بر برگزاری کرسی آزاد‌اندیشی به‌جای جلسه هم‌اندیشی

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری نیز در سخنانی  بیان کرد: حرکت به سمت کرسی‌ها و مناظرات به‌جای جلسات هم‌اندیشی یکسویه را مورد تاکید است.

وی از اعضای هیات علمی خواست هر کدام که می‌توانند تولید محتوا و تولید فیلم‌های آموزشی کوتاه سه دقیقه‌ای در زمینه تخصص خود را در دستورکار قرار دهند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان اصفهان بر طرح منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری به عنوان موضوعات راهبردی جلسات هم‌اندیشی تاکید کرد و گفت: در همین راستا استادان‌ در موضوعات سیاسی باید تقویت شوند و برای تقویت بصیرت و توانمندسازی استاد‌ان‌ در کنار مسائل تربیتی، اجتماعی و اقتصادی باید تلاش شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول