اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

سیدمهدی شجاعی: «صحیفه سجادیه» مغفول مانده است/ در کارهای آیینی ام غیرمستند حرف نمی زنم

سیدمهدی شجاعی گفت: من در کارهای مذهبی و آیینی ام غیرمستند حرف نمی زنم و تک تک جملاتی که می آید استناد دارد، به همین جهت کار قدری سخت تر است و در عین خلاقیت، به استناد هم پایبند هستم.

سیدمهدی شجاعی: «صحیفه سجادیه» مغفول مانده است/ در کارهای آیینی ام غیرمستند حرف نمی زنم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، سیدمهدی شجاعی که مهمان منصور ضابطیان در برنامه پنجشنبه جمعه رادیو ایران بود، در ابتدا درباره دوران کرونا گفت: از یک جهت برای من خوب شد چون همیشه دنبال فرصت خلوت می گشتم و شلوغی های فضای اجرایی نمی گذاشت اما این گونه فرصتی برای نوشتن پیدا کردم‌. از ارتباطاتم کم کردم و مشغول کار نوشتن شدم. بنابراین از این وجه برایم خوب شده است اما اینکه دوستان و عزیزان را نمی بینیم محرومیت است. امیدوارم این روزها زودتر سپری شود.

وی درباره راز نوشته هایش که مورد استقبال مردم قرار می گیرد، اظهار کرد: من از ابتدا که قلم را به دست گرفتم بنایم بر این بوده که جز برای رضای خدا ننویسم و قلم را نفروشم و در اختیار قدرت و ثروت قرار ندهم. فکر می کنم اگر چیزی باشد عنایت خود مردم است. من هیچ هدفی به جز اینکه رضایت خدا را جلب کنم نداشتم، اشتباه هم قطعا زیاد کرده ام اما تلاشم این بوده که قطعا درست حرکت کنم و قلم را در جهت همان کسی که این استعداد را به من داده به کار ببرم.

شجاعی یادآور شد: تعداد کتاب هایم از دستم در رفته است اما ظاهرا 80 عنوان کار کودک و 50، 60 عنوان هم کار بزرگسال دارم.

مدیر انتشارات کتاب نیستان با بیان اینکه از 18 سالگی نوشتن را آغاز کرده ام، ادامه داد: اولین کتابم 19 سالگی منتشر شد. اکنون هم که وارد 60 سال شده ام. پرتیراژترین کتابم همچنان «کشتی پهلو گرفته» است که چاپ 45 را پشت سر گذاشته و بالای 600 هزار نسخه آن فروخته شده است.

حمایت یا خرید سازمانی هم درباره این کتاب وجود نداشته است. ارزش این کتاب آن است که مخاطب خودش سراغ آن رفته و به لطف خدا کتاب خودش جای خود را باز کرده است.

شجاعی در پاسخ به اینکه آیا با این همه وقتی که برای نوشتن می گذارد آیا فرصتی برای مطالعه هم دارد، تصریح کرد: اصلا نمی شود مطالعه نکرد. خدا مرحوم دکتر بهشتی را بیامرزد که می گفت بعد از هر 5 هزار صفحه ای که می خوانید 1 صفحه بنویسید. از سال 58 که من خدمت ایشان رسیدم این گفته در گوشم مانده است. بنابراین نمی شود بدون مطالعه نوشت.

وی ادامه داد: عمده وقت من به مطالعه می گذرد و از هر 20 ساعتی که مطالعه می کنم شاید 4 ساعت بنویسم. تمام پشتوانه ما خواندن است، به خصوص که ناگزیریم کتاب های منابع را بخوانیم. من در کارهای مذهبی و آیینی ام غیرمستند حرف نمی زنم و تک تک جملاتی که می آید استناد دارد، به همین جهت کار قدری سخت تر است و در عین خلاقیت، به استناد هم پایبند هستم.

شجاعی همچنین به عنوان معرفی کتاب گفت: من چون مشغول کار حضرت سجاد هستم، با صحیفه سجادیه مشغول هستم و با اینکه قبلا جسته و گریخته این کتاب را خوانده بودم و بعضی از دعاها را هم ترجمه کرده بودم، اما وقتی با رویکرد تاریخی وارد این کتاب شدم، آن را به عنوان یک کلاس معارفی و تاریخی دیدم که بی نظیر است و به نظرم بین ما مغفول مانده است. هرکسی سراغ «صحیفه سجادیه» برود پشیمان نخواهد شد.

این نویسنده در پایان دعا کرد بیماری ها از بین برود و مردم با کتاب محشور باشند.
«پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت 22 همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول