اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس سرخه

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان سرخه گفت: در طول هفته از بیشتر مدارس بازدید و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌شود.

نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس سرخه

مژگان مسگریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و دغدغه‌های والدین در خصوص نحوه ضدعفونی مدارس اظهار کرد: جلسه آموزشی برای یادگیری نحوه ضدعفونی کردن کلاس‌ها و سطوح برای نیروهای خدماتی مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش برگزار شده است.

او گفت: کارشناسان بهداشت محیط در مورد ضدعفونی و مسائل مربوطه توضیحات کاملی را ارائه داده‌اند تا کارکنان خدماتی بتوانند به نحو صحیح به ضدعفونی سطوح اقدام کنند.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان سرخه تصریح کرد: ضدعفونی مدارس و کلیه سطوح به‌صورت مستمر و روزانه و مدارس شیفتی ضدعفونی خواهد شد و مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدا توسط آموزش و پرورش تهیه شده و آمادگی لازم برای ضدعفونی وجود دارد.

مسگریان گفت: در خصوص نحوه رعایت دستورالعمل‌ها توسط کادر آموزشی، دانش‌آموزان و معلمان در حال حاضر دستورالعمل‌های جدیدی ارائه نشده است و طبق دستورالعمل‌های قبلی باید عمل کنند.

او گفت: در زمان برگزاری امتحانات حضوری در مدارس، معلمان، دانش‌آموزان و کادر دفتری ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل یک متر بودند.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان سرخه اضافه کرد: همچنین بررسی دانش‌آموزان در زمان ورود به مدرسه و وجود مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح توسط آموزش و پرورش در مدارس از دیگر دستورالعمل‌های مصوب تا به این زمان بوده است؛ این موارد همچون گذشته رعایت خواهد شد تا در صورت لزوم دستورالعمل‌های جدیدی ابلاغ شود.

مسگریان تأکید کرد: در نظر داریم تا در طول هفته از بیشتر مدارس بازدید به عمل آورده و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، وجود مواد شوینده در سرویس‌های بهداشتی، ضدعفونی شدن نیمکت‌ها، استفاده ماسک توسط دانش‌آموزان، رعایت فاصله اجتماعی در کلاس‌ها و... نظارت کافی را داشته باشیم.

او بیان کرد: سطوح کلاس‌ها، کف کلاس‌ها، نیمکت‌ها، شیرآلات، سرویس‌های بهداشتی، آبخوری، سطل‌های زباله، میزهای کادر دفتری و آبدارخانه باید به‌صورت روزانه ضدعفونی شوند و از تمیزی آن‌ها اطمینان خاطر حاصل شود.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان سرخه گفت: همه تلاش خواهیم کرد تا شرایط و محیطی آموزشی کاملاً سالم و عاری از هر نوع ویروس برای دانش‌آموزان، کادر دفتری و آموزشی فراهم آوریم.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول