اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

48 مورد از اراضی هلجرد تخریب و آزادسازی شد/این روند ادامه دارد

مدیرجهادکشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه 48 مورد از تغییرکاربری‌های غیرمجاز منطقه هلجرد کرج تخریب و آزادسازی شد، گفت: این روند تا آزادسازی کل منطقه از دست متخلفین ادامه خواهد داشت.

48 مورد از اراضی هلجرد تخریب و آزادسازی شد/این روند ادامه دارد

اسماعیل صارمی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، به آزادسازی 45 هکتار از اراضی کشاورزی  شامل 15 مورد ویلا در کرج خبر داد و گفت: این عملیات شامل تخریب بیش از 48 مورد تغییر کاربری غیر مجاز  در روستای هلجرد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: علی رغم کمبود امکانات و نیروی انسانی، این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

وی با بیان این که اراضی کشاورزی بستر تولید  غذای شهروندان هستند، افزود: زمین‌های استان البرز و علی الخصوص شهرستان کرج علاوه بر تولید غلات و تامین میوه و سبزی و صیفی و سایر محصولات، میراث دار باغداری نامدار و نمونه در کشور است که باید در حفظ این اراضی و باغات با قاطعیت کوشا باشیم.

صارمی در ادامه با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در روستای هلجرد شهرستان کرج، گفت: بر اساس پیگیری‌های لازم و با حکم مرجع قضائی در روستای هلجرد شهرستان کرج، بالغ بر 48 مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوار کشی، بنا، استخر، آلاچیق، انبار، پارکینگ، محوطه سازی و سایر، تخریب و حدود 45 هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است، از شهرواندان کرجی درخواست کرد ضمن درک اهمیت موضوع حیاتی تأمین غذای مردم، نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، کارشناسان جهاد کشاورزی را در حراست و پاسداری از باغات و اراضی زراعی که سرمایه های تجدیدناپذیر ملی هستند همراهی نمایند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول