اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرپرست وزارت دفاع افغانستان: طالبان قصد امتیازگیری در مذاکرات صلح را دارد

سرپرست وزارت دفاع افغانستان با اشاره به اقدامات اخیر طالبان گفت ممکن است این گروه با افزایش خشونت‌ها، قصد داشته باشد در مذاکرات صلح، امتیاز بگیرد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان: طالبان قصد امتیازگیری در مذاکرات صلح را دارد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اسدالله خالد»، سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت که گروه طالبان، قصد دارد تا با افزایش خشونت‌ها، در مذاکرات صلح، امتیاز بگیرد.

خالد که روز یک‌شنبه (۱۶ شهریور)، به ولایت لغمان رفته بود، در نشستی گفت که ممکن است گروه طالبان با افزایش خشونت‌ها، قصد داشته باشد در مذاکرات صلح، امتیاز بگیرد.

وی افزود: «با وجود آمادگی‌هایی که برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم گرفته شده، گروه طالبان به جنگ و افزایش خشونت ادامه داده و ممکن است با ادامه‌ این کار، قصد داشته باشد در گفت‌وگوهای صلح امتیاز بگیرد.»

به گفته‌ خالد، هرچند گروه طالبان به خشونت‌ها ادامه داده؛ اما با آن‌هم، این گروه، موفق نخواهد شد که هیچ نقطه‌ای از افغانستان را در کنترل خود درآورد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان، اطمینان داد که مشکلات و کمبود‌هایی در جبهات جنگ وجود دارد و به زودی حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: «صلح، خواست اصلی مردم و اولویت دولت افغانستان است. نیروهای دفاعی و امنیتی، در جریان مذاکرات، محدودیت‌های زیادی را پذیرفته و حالا در حالت دفاع فعال قرار دارند.»

این در حالی است که قرار است به زودی، مذاکرات مستقیم میان نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان، آغاز شود.

گروه طالبان، روز شنبه (۱۵ شهریور)، هیأت ۲۱ نفری‌ای را برای مذاکره با هیأت دولت افغانستان، تعیین کرد. مولوی عبدالحکیم، قاضی‌القضات گروه طالبان، ریاست این هیأت را به عهده دارد و شیرمحمد عباس ستانکزی نیز، به عنوان معاون هیأت طالبان گماشته شده است.

دولت افغانستان، نیز، هیأت ۲۱ نفری‌ای را به ریاست معصوم ستانکزی، رییس پیشین امنیت ملی، برای مذاکره با نمایندگان طالبان تعیین کرده است.

هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان، قرار است در همین روزها به دوحه برود تا مذاکرات مستقیم را با هیأت طالبان، آغاز کند.

با این حال، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه‌ وزارت خارجه‌ آمریکا برای صلح افغانستان نیز، به منظور پیشبرد تلاش‌ها برای آغاز فوری مذاکرات میان‌افغانی، به دوحه، پایتخت قطر رفته است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول