اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

انتقاد آرامی از بلاتکلیفی شناورهای پر از کالا در بندر بهمن قشم/ بی‌برنامگی اقتصادی موج می‌زند

نماینده مردم مرکز هرمزگان گفت: مدتهاست تعداد زیادی شناور پر از کالا در بندر بهمن قشم بلاتکلیف هستند و هیچ‌کس نیز پاسخگو نیست که این موارد نشان از ناهماهنگی و کم‌توجهی به مسائل اقتصادی است.

انتقاد آرامی از بلاتکلیفی شناورهای پر از کالا در بندر بهمن قشم/ بی‌برنامگی اقتصادی موج می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نطقی در صحن علنی مجلس به بیان انتقاداتی در خصوص بی‌برنامگی اقتصادی در کشور و به ویژه در مناطق آزاد پرداخت.

برگزیده‌ای از این اظهارات در ادامه می‌آید:

مدت‌هاست تعداد زیادی شناور پر از کالا در بندر بهمن قشم بلاتکلیف هستند و هیچ‌کس نیز پاسخگو نیست که این موارد نشان از ناهماهنگی و کم‌توجهی به مسائل اقتصادی است.

از اقدام پسندیده و شایسته رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به استان خوزستان قدردانی می‌کنم و امیدوارم نتیجه این سفر حل مشکلات مردم ولایت‌مدار خوزستان و خطه جنوب باشد.

اصل مناطق آزاد امری پسندیده و کارشناسی شده است، لیکن وقتی نظارت دقیق و ساختار مناسبی برای آن درنظر گرفته نشده یا در اجرا به درستی قوانین و مقررات آن اجرا نگردد جز اینکه موجب سردرگمی، نگرانی و مشکل مردم ساکن در مناطق آزاد گردد، نتیجه دیگری نخواهد داشت. 

مناطق آزاد برای ایجاد اشتغال، پیشرفت همه جانبه، توسعه متوازن و عدالت مطابق با اصل 48 و سوم قانون اساسی ایجاد شده و جز این موضوع دیگری به عنوان هدف گذاری تشکیل آن نبوده است.

متاسفانه در منطقه آزاد قشم به دلیل خودمحوری و بی توجهی به مسائل اساسی مردم مشکلاتی را برای اهالی زحمت‌کش و پرتلاش قشم یا مسافرانی که به آن جزیره زیبا مسافرت می کنند، فراهم نموده است، این منطقه آزاد تکلیف مدیریت و بنادر کوچک پهل و لافت که روزانه صدها خودرو از این محل به قشم وارد یا خارج می گردند را روشن کند.

اختلاف بین منطقه آزاد، استانداری، سازمان بنادر و دریانوردی موجب شده، مردم خونگرم بندر پهل با مشکل مواجه باشند. همچنین بلاتکلیفی ساخت پل 1800 متری بین پل و لافت نیز از جمله موارد مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همین ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی منطقه آزاد، میراث فرهنگی و ... باعث شده سرمایه گذاران پرورش میگو تکلیف خود را به درستی ندانند و در نهایت کار را نیمه تمام رها کرده‌اند.

مدیریت مناطق آزاد کشور رها شده است. مدتهاست تعداد زیادی شناور پر از کالا در بندر بهمن قشم استقرار دارند و همچنان بلاتکلیف هستند و هیچ کس نیز پاسخگو نیست و در هر صورت تمام این موارد نشان از ناهماهنگی، بی برنامگی و کم توجهی به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است. مسؤولان باید کوچکترین کوتاهی در این امر نداشته باشند. یقینا هر یک از این مسائل می‌تواند بخشی از اقتصاد محلی و ملی را کم رونق کند.

 به تمامی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب عزیز باید دغدغه مردم را به گوش مسئولان برسانم. هم اکنون بیش از 7 ماه است که از شیوع بیماری کرونا می گذرد. مسئولان وزارت آموزش و پرورش اقداماتی را انجام داده اند لیکن بسیار تاسف آور است که در یک تصمیم ناگهانی اعلام می‌کنند از روز 15 شهریور تمامی مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید به طور کامل بازگشایی شده است.

از مسئولان می پرسیم آیا می‌دانید در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان هرمزگان، روستاهای محروم و بدون امکانات این استان هیچ زیرساخت مناسبی جهت فاصله گذاری فیزیکی و تدریس مجازی وجود ندارد و همه والدین در یک بلاتکلیفی عجیبی به سر می‌برند. جالب این است که مدیران، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش نیز خود توجیه نیستند و نشان می‌دهد تصمیمی از سر عجله و شتابزدگی اتخاذ شده است.

سوال وقتی جدی‌تر می‌شود که رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی به دلیل احتمال ابتلا به کرونا حضور پیدا نمی‌کند یا زنگ مدارس را به صورت مجازی می‌زند اما دانش آموزان کلاس اول یا دوم دبستان باید در مدرسه حضور فیزیکی داشته باشند.

 ساکنان شهرک پیامبر اعظم(عج) بندر عباس که جمعیتی حدود 80 هزار نفر دارد به دلیل ناهماهنگی بین وزارت راه وشهرسازی و وزارت کشور(استانداری و فرمانداری و شهرداری) در شرایط بسیار بد زندگی می‌کنند. انتظار داریم استاندار محترم هرمزگان و وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود جدی کرده و مشکل مردم ساکن در آن شهرک، محله چاهستانی‌ها و موضوع فاضلاب بندر عباس را مرتفع کنند.

رسیدگی به وضعیت زندگی رانندگان کامیون‌ها که از اقشار زحمت کش و پرتلاش و تاثیرگذار در چرخه اقتصادی کشور هستند و از مشاغل پرخطر محسوب می شوند که از موضوعات بسیار مهم است وانتظار می رود وزارت راه و شهرسازی و سازمان تامین اجتماعی نسبت به تحت پوشش بیمه تکمیلی بودن آنها اقدامی عاجل و جدی به عمل آورد. در همین راستا توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری نیز بسیار با اهمیت است، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری(اتوبوس و تاکسی) موجب می شود رانندگان شریف تاکسی و اتوبوس که روزانه ساعت ها در گرما و سرما کار جابجایی مسافران را انجام می دهند آسایش و رفاه بیشتری داشته باشند.

در برخی از مناطق استان هرمزگان توزیع عادلانه آب و برق وجود ندارد، وزارت نیرو بر این امر ورود کرده و بررسی بیشتری انجام دهد، همچنین وزارت کشور مصوبه انتزاع چند روستا از هرمزگان را ابطال نماید که دل نگرانی فراوانی برای مردم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول