اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان عربی: افتتاح سفارتخانه‌ها در قدس نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است

رئیس پارلمان عربی در واکنش به تصمیم کوزوو و صربستان برای افتتاح سفارتخانه‌های خود در قدس اشغالی، تأکید کرد که افتتاح سفارتخانه‌ها در قدس نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است.

پارلمان عربی: افتتاح سفارتخانه‌ها در قدس نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مشعل بن فهم السلمی» رئیس پارلمان عربی امروز یکشنبه مخالفت خود با تصمیم جمهوری کوزوو و صربستان در خصوص افتتاح سفارتخانه‌های خود در شهر قدس را اعلام کرد.

وی درباره خطرات هر گونه خدشه وارد کردن به وضعیت تاریخی و حقوقی شهر قدس اشغالی هشدار داد.

طبق گزارش شبکه سعودی «العربیه»، السلمی گفت که این تصمیمات یکجانبه نقض قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوط به وضعیت حقوقی شهر قدس اشغالی از جمله قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت مربوط به سال ۱۹۸۰ است که در آن بر مخالفت با تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق شهر قدس و ممنوعیت ایجاد دفاتر نمایندگی دیپلماتیک در این شهر تأکید شده است.

او همچنین به قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت مربوط به سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که در آن تأکید شده است شورای امنیت هیچ گونه تغییرات اسرائیل در شهر قدس را به رسمیت نمی‌شناسد مگر اینکه این تغییرات حاصل مذاکرات باشد.

السلمی تصریح کرد که هر گونه تصمیمات یا اقداماتی برای تغییر چهره شهر قدس اشغالی و بافت جمعیتی آن بر اساس قانون بین‌المللی باطل است.

رئیس پارلمان عربی تأکید کرد که هیچ اقدامی وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس به عنوان شهر اشغالی را هرگز تغییر نخواهد داد.

او از کوزوو و صربستان خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کنند چرا که این تصمیم آن‌ها به روابطشان با جهان عربی و اسلامی لطمه وارد می‌کند.

روز جمعه بعد از آنکه رئیس جمهور آمریکا از توافق کوزوو و رژیم تل آویو خبر داد، صربستان نیز به همراه کوزوو اعلام کرد که سفارتخانه خود را به جای شهر تل آویو در شهر قدس اشغالی برپا خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد با وساطت آمریکا، بر سر عادی‌سازی روابط بین خود به توافق رسیدند و قرار است طی چند ماه آینده، سفارتخانه‌ها باز و این توافق نیز در کاخ سفید قبل از انتخابات ریاست جمهور آمریکا امضا شود.

اتحادیه عرب و عمده کشورهای عربی از این توافق استقبال کرده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول