اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نفت اوپک 2 دلار ارزان شد

قیمت سبد نفتی اوپک با کاهش یک دلار و 67 سنتی به 43.36 دلار در هر بشکه رسید.

نفت اوپک  2 دلار ارزان شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، وب سایت سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام در آخرین بروزرسانی خود اعلام کرد هر بشکه سبد نفتی اوپک روز پنج شنبه (13 شهریور) با یک دلار و 67 سنت کاهش 43.36 دلار فروخته شده است.

این نوع نفت روز چهارشنبه (12 شهریور) 45.03 دلار در هر بشکه فروخته شده بود.

*  علت کاهش قیمت نفت

نگرانی در مورد بهبود کند اقتصاد آسیب دیده از شرایط کرونا به همراه نگرانی در مورد تقاضا ضعیف برای نفت عوامل این کاهش قیمت عنوان شده است.

همچنین بازارهای جهانی نفت با کاهش 3 درصدی قیمت نفت در روز جمعه به کار خود پایان داند و بیشترین کاهش هفتگی را از ماه ژوئن ثبت کرند.

هر بشکه نفت برنت 42.66 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا 39.77 دلار فروخته شدند.

نفت برنت 5.3 درصد و نفت خام آمریکا 7.4 درصد از ارزش خود را طی هفته گذشته از دست دادند.

از دیگر عوامل کاهش قیمت، کاهش بیشتر ارزش بازارهای بورس و انتشار گزارش مشاغل آمریکا بود که نشان داد رشد فرصت های شغلی در این کشور در ماه آگوست بیشتر کاهش یافته زیرا کمک های مالی دولت تمام شده است.

گزارش دولت آمریکا در هفته گذشته نشان داد که تقاضا برای بنزین دوباره کاهش یافته است درحالی که ذخایر محصولات پالایشی نیمه سنگین در سنگاپور به عنوان قطب نفتی آسیا به بالاترین میزان در 9 سال گذشته رسیده است.(جزئیات بیشتر)

* سبد نفتی اوپک وارد کانال 40 دلاری شد

سبد نفتی اوپک از ابتدای سال 2020 تاکنون تنها در 6 ماه مارس (16 اسفند 98) در کانال 40 دلاری دیده شده و 48.35 دلار در هر بشکه فروخته شده بود و پس از آن روند نزولی داشت اما پس از آن در ابتدای ماه جولای( 11 تیر ماه 99) وارد کانال 40 دلاری شد و 42.69 دلار در هر بشکه فروخته شد و تاکنون از کانال 40 دلاری خارج نشده است. (جزئیات بیشتر)

* کمترین قیمت سبد نفتی اوپک

این حال، کمترین قیمت نفت اوپک تاکنون در روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت ماه) برابر با 12.22 دلار در هر بشکه رقم خود.

پیش از این، کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال جاری میلادی در روز پنج شنبه (13 فروردین) با 10 دلار و 44 سنت افت به 16.87 دلار در هر بشکه رسیده بود.

این قیمت، کمترین رقم از زمان معرفی سبد نفتی اوپک در سال 2005 به شمار می رفت. سبد نفتی اوپک در 16 ژوئن 2005 با نفت‌های نفت سنگین ایران، صحرای الجزایر، گیراسول آنگولا، دجنو کنگو، زفیرو گینه و رابی لایت گابن معرفی شد.

نفت‌های عراق کویت، لیبی، نیجریه، عربستان، امارات، نیجریه و ونزوئلا نیز به آن اضافه شدند.

سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به  سپتامبر  یعنی هفته 44.99 دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول