اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شورای فرهنگ عمومی نباید خنثی باشد/ مصوبات به‌صورت ویژه اجرایی شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: شورای فرهنگ عمومی استان نباید به یک شورای خنثی تبدیل شود و باید تمهیداتی اندیشید تا مصوبات در هر جلسه به‌صورت ویژه پیگیری و اجرایی شود.

شورای فرهنگ عمومی نباید خنثی باشد/ مصوبات به‌صورت ویژه اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید با فرهنگ‌های غلط استان برخورد کند؛ اما در گام نخست باید این فرهنگ‌های غلط را شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: این فرهنگ‌ها باید بر اساس اهمیت موضوع اولویت‌بندی شوند و نسبت به مهم‌ترین‌های آن حساسیت لازم اجرا و اقدام ویژه صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: فرهنگ‌های خوب در استان سمنان بر فرهنگ‌های نادرست غلبه دارد و باید این فرهنگ‌ها را تقویت کنیم.

شاهچراغی افزود: دو اقدام باید در استان سمنان عملیاتی شود؛ در این صورت استان ممتاز سمنان همچنان در تمامی امور موفق و ممتاز باقی خواهد ماند، فرهنگ صداقت و امانت دو اصل مهمی است که باید در استان عملیاتی شود و البته که راستگویی و صداقت همچنین در کل کشور نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گویندگان در منبرها، ادارات در دادن وعده‌ها و بازاریان در فروش اجناس، صداقت و راستگویی داشته باشند، گفت: باید به امانت‌داری نیز به‌صورت همگانی در جامعه توجه کرد و این مهم گسترش پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: دروغ یکی از حرام‌ها و زشت‌ترین اقدامات و گناهان کبیره است و باعث دورویی و سیاهی خواهد شد و گاهی سبب به هم خوردن آرامش و امنیت یک استان و یک کشور خواهد شد و باید از آن جلوگیری شود.

شاهچراغی اظهار کرد: باید سعی کنیم تا در استان ما دروغ ریشه‌کن شود؛ مسؤولان باید امانت‌دار باشند و در عمل خود که امانت است، باید به این مهم توجه و از عمل خود حراست کنند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نباید به یک شورای خنثی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه جنبه اجرایی در مصوبات شورای فرهنگ عمومی به‌خوبی دیده نمی‌شود و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مصوبات در هر جلسه به‌صورت ویژه پیگیری و اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تأکید کرد: لازم است تا مسؤولان مرتبط با امر فرهنگ در استان یک اراده ویژه و اقدامی عاجل و متناسب با مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان سمنان داشته باشند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول