اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آذری: اول بحث تعلیق و پس از آن موضوع ویلموتس را حل کنیم/هواداران ابزاری برای افزایش قرارداد فوتبالیست‌ها نشوند

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: اول باید بحث تعلیق فوتبال را حل کنیم بعد از آن بحث ویلموتس است.

آذری: اول بحث تعلیق و پس از آن موضوع ویلموتس را حل کنیم/هواداران ابزاری برای افزایش قرارداد فوتبالیست‌ها نشوند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سعید آذری در خصوص اینکه آیا افزایش قرارداد فوتبالیست‌ها را حس می‌کند، اظهار داشت: شما (اصحاب رسانه)‌ که بیرون هستید این را حس می‌کنید ما که درون گود هستیم آن را حس نکردیم؟!‌

آذری در پاسخ به این سؤال که قراردادها چند برابر شده است، گفت: بازیکنان متفاوت مبالغ متفاوتی را مطالبه می‌کنند ولی این برمی‌گردد به تصمیم‌گیری شما و هدفی که برای باشگاه‌تان مشخص کرده‌‌اید، بودجه‌ای که هست، استراتژی مدیریتی باشگاه و سیاست‌هایی که هیأت مدیره به شما اعلام کرده، خوشبختانه باشگاه فولاد در یک چهارچوبی حرکت می‌کند و من سیاست‌های‌مان را قبلاً اعلام کردم. 

وی افزود: شاید اولین نفری هم بودم که به این نحوه افزایش قراردادها اعتراض کردم. اینکه یک قهرمان، یک فوتبالیست درآمدی غیر از فوتبال ندارد را همه قبول داریم ولی افزایش رقم قراردادها به این شدت و با این روند صعودی فکر می‌کنم در فضای غیر فوتبالی رقم می‌خورد. از مکانیسم‌های مختلفی هم برای افزایش بیشتر استفاده می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان تصریح کرد: در این یکی دو روزی که در تهران بودم به خاطر جلسات هیأت مدیره‌ای که داشتیم و بخشی از کارهایم را می‌خواستم هماهنگ کنم مقداری در این زمینه اطلاعات پیدا کردم که ترفندهایی به کار می‌رود که متفاوت هستند. متأسفانه مدیران باشگاه‌ها را مجبور می‌کنند به سمت و سویی بروند که بتوانند حداکثر افزایش را انجام بدهند. ترفندهای متفاوتی وجود دارد که ان‌شاءالله بعد از اتمام فصل نقل و انتقالات در مورد آن صحبت می‌‌کنم چون نمی‌خواهم نام باشگاه یا فرد خاصی را ببرم.

آذری با اشاره به پستی که در فضای مجازی گذاشته بود، عنوان کرد: چند روز پیش پستی را منتشر کرده بودم و تقریباً‌ تمام رویه‌هایی که اتفاق می‌دهد را توضیح دادم. بعد از نقل و انتقالات که تیم‌ها بسته شدند در این مورد صحبت می‌کنم ولی روی سخنم الان با همکارانم در باشگاه‌های مختلف است که حق و حقوق فوتبالیست‌ها را بدهید. اما واقعاً به سمتی نرویم که فقط به پایه‌های میزمان فکر کنیم. ارزشش را ندارد مخصوصاً در شرایطی که الان کشور تحت فشار است و قیمت‌هایی پرداخت می‌کنیم و قراردادهایی را که زیرش امضا می‌کنیم قاعدتاً باید پاسخگو باشیم نه تنها عرفاً بلکه شرعاً به این مردم که هواداران فوتبال هستند باید پاسخگو باشیم.

وی خطاب به مردم و هواداران فوتبال اظهار داشت: عزیزان من،‌ هواداران خوب فوتبال از بسیاری از شماها استفاده ابزاری می‌شود در کنار شما و بین شما عده‌ای هوادارنما به اسم هواداران باشگاه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و نرخ‌ها را روز به روز بالاتر می‌برند. یکی از رویه‌هایی که گفتم استفاده ابزاری از هوادارنماها برای تحت فشار قرار دادن مدیران باشگاه‌ها است. 

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: عزیزان هوادار شمایی که خرید یک بلیت فوتبال برای‌تان سخت است اجازه ندهید قراردادها با این شیب بالا برود و از شما استفاده ابزاری شود. در فضای مجازی مراقب باشید شیوه‌های مختلف افزایش قراردادها ترفندهای متفاوتی در فضای مجازی صورت می‌گیرد اینها نهایتاً به ضرر فوتبال است.

آذری خطاب به بازیکنان و فوتبالیست‌ها هم عنوان کرد: عزیزانی که قراردادهای 10-12 میلیاردی مطالبه می‌کنید من به شما می‌گویم با توجه به فشارهای اقتصادی که روی ما هست اکثر باشگاه‌هایی که در این حیطه کار می‌کنند قادر نیستند تا یک ریال آخر قرارداد شما را بدهند. یعنی آن چیزی که به شما خواهد رسید همان قراردادی است که سال‌های گذشته بستید. اسیر این ارقام و اعداد نجومی نشوید چون فکر می‌کنم در آخر پرداخت حداکثری به شما صورت نمی‌گیرد.

وی در مورد اینکه در فوتبال دنیا مبلغ قرارداد بازیکنان به صورت شفاف اعلام می‌شود اما در فوتبال ایران می‌گویند قراردادها محرمانه است، گفت:‌ این به نحوه قانون‌گذاری که در سازمان لیگ انجام شده برمی‌گردد. اساس‌نامه و آیین‌نامه لیگ در مورد نقل و انتقالات اصول محرمانگی قراردادها را لحاظ کرده است. اگر کسی می‌گوید قراردادها می‌گوید محرمانه است قاعدتاً در این چارچوب می‌گویند ولی باشگاه‌هایی که سازوکار و اصول خاص خودشان را دارند ابایی از رسانه‌‌ای کردن قراردادها ندارند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در مورد اینکه بهترین قرارداد باشگاه فولاد خوزستان چقدر است، اظهار داشت: بهترین قراردادی که تا امروز بستیم 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده و به بازیکن گفتیم اگر بتوانی 85 درصد بازی‌ها را برای ما بازی کنی 250 میلیون تومان دیگر روی آن می‌گذاریم. باشگاه فولاد به اندازه بقیه باشگاه‌ها پول ندارد اما به اندازه خودش پول دارد وضعیت ما از دیگران بهتر نیست این برداشت 100درصد اشتباه است.

آذری ادامه داد: فکر می‌کنید توانمندی مالی ما در سال گذشته که تیم سوم ایران شدیم، چقدر بوده؟ سال گذشته 25 میلیارد بودجه اولیه فولاد بوده و حدود 18 میلیارد تومان هم الحاقیه دادند برای اینکه تیم آسیایی شد با 43 میلیارد تومان هم تیم بزرگسالان فولاد ارتزاق شده، هم پرسنل باشگاه و هم تیم‌های پایه. تیم‌هایی که 75 میلیارد بودجه‌شان بوده در حال اوت شدن بودند، یکسری که 120-130 میلیارد تومان هزینه کردند سهمیه نگرفتند.

وی افزود:‌ بحث حساب و کتاب نیست، بحث مقایسه بودجه است. من می‌گویم در باشگاه فولاد چنین خبرهایی نیست و نخواهد بود. نه جواد نکونام دنبال بازیکنان آنچنانی است و نه خود ما. سوابق من هم نشان می‌دهد در ذوب‌آهن بودم قراردادهایی که بستم تمامش طولانی‌مدت بوده و این باعث می‌شود که سطح قراردادها کنترل شود. ما چنین پول‌هایی نداریم اگر هم نداشته باشیم نمی‌دهیم. ولی اصول‌مان را رعایت می‌کنیم، حق و حقوق بچه‌ها را هم تا آنجا که فکر می‌کنیم شرعاً و عرفاً باید بدهیم تقدیم‌شان می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در مورد اینکه قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی چقدر در افزایش قراردادها تأثیر داشته است، گفت: اینها را از قانون‌گذاران بپرسید. وقتی یک قانون می‌خواهد تصویب شود قاعدتاً قبل از آن آسیب‌شناسی می‌کنند و برای تصویب آن قانون در هر ارگانی، در مجلس شورای اسلامی هم وقتی چیزی می‌خواهد مصوبه شود و نهایتاً به صورت قانون اجرایی کشور بررسی شود قاعدتاً‌ در کمیسیون‌های مختلف بررسی می‌کنند. 

آذری تصریح کرد: من فکر می‌کنم فلسفه نیامدن خارجی‌ها به این شکل می‌تواند در آینده درازمدت به فوتبال ما کمک کند و می‌تواند هم مزایا و هم معایبی داشته باشد ولی در این برهه زمانی فکر می‌کنم از طرفی باعث شد قیمت فوتبالیست‌ها، مربیان و هر کسی که در فوتبال کار می‌کند وحشتناک بالا برود و کنترل آن سخت شده اما قابل کنترل است.

وی افزود: الان 4-5 باشگاه هستند که در بازار شدیداً فعالیت می‌کنند و قیمت‌هایی هم که می‌دهند با بقیه فرق می‌کند. این مسئله به صورت ناگهانی یک شیب رو به پایین هم دارد  که از همان شیب رو به پایین هم قهرمان‌های خیلی خوبی مانده‌اند و اگر باشگاه‌ها دقت نظر داشته باشند و مدیران آنها زیر بار چنین رقم‌هایی نروند به نظرم می‌شود بازار را کنترل کرد.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در مورد سرانجام اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه به خاطر برخی گزارش‌ها گفته می‌شود احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد، گفت: فکر مراحل نهایی اساسنامه در حال انجام است همین که رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند نیاز به گزارش دادن به کسی نیست. وقتی سازمانی مانند فیفا حساس شده همین گزارشات رسانه‌ها را می‌گیرد و ترجمه می‌کند، انواع و اقسام نقطه‌نظرات ما را هم انتقال می‌دهند بعد می‌گویند به فیفا گزارش محرمانه داده شده است.

آذری اظهار داشت: این درست است که ممکن است به فیفا گزارش داده شده باشد اما همین گزارشات رسانه‌ها کافی است ما رو بازی می‌کنیم و نیاز نیست کسی به کسی گزارش بدهد. تمام اینها توسط کمیته‌ رسانه‌ای فیفا رصد می‌شود من فکر می‌کنم اول بحث تعلیق را حل کنیم بعد از آن بحث ویلموتس است و متعاقب آن شرایطی که اتفاق افتاده خوب نیست و امیدوارم منجر به تعلیق نشود.

وی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال ایران را چقدر به تعلیق نزدیک می‌داند، عنوان کرد:‌ چون اطلاعات من در این زمینه کم است این سؤال را باید از بهاروند و نبی و عزیزان در فدراسیون فوتبال بپرسید. فوتبالی که اینطور به حال خودش رها شده و قراردادهایش به صورت سرسام‌آور بالا می‌رود و نظارتی روی همین ابتدای فصل نیست به پدیده نادری به فسخ‌های یک طرفه مواجه شده‌ایم. امروز یک بازیکن مثلاً از باشگاه فولاد فسخ یک طرفه در کمیته تعیین وضعیت می‌کند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان افزود: فسخ یک طرفه کردن منوط به این است که شما در دوره انتقالی یا دوره حفاظت شده بتوانید با یک دلیل موجه ورزشی اتفاقی را رقم بزنید و قرارداد‌تان را فسخ کنید چه کسی نظارت می‌کند؟ صرف اینکه قانونی در فیفا هست که فسخ اظهاری داریم یعنی با یک پیامک می توانید قراردادتان را فسخ کنید. آنجا هم مشاورین حقوقی بازیکنان و باشگاه‌ها در این قضیه صاحب‌نظرند. این رهاشدگی در فوتبال ما در حال نابود کردن همه چیز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول