اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

برداشت 350 تن بادام از باغات شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: برداشت بادام از باغات شهرستان ویژه مرند آغاز شد.

برداشت 350 تن بادام از باغات شهرستان مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، علی صیادی امروز در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 350 تُن محصول برداشت و روانه بازار مصرف گردد.  

 وی ادامه داد: 735 هکتار از باغات شهرستان، باغ بادام است که از این میزان 175 هکتار باغات آبی و560 هکتار را باغات دیم تشکیل می‌دهد، 510 هکتار باغات بارور و 225 هکتار نیز باغات غیربارور است.

صیادی گفت:‌ متوسط برداشت بادام در هر هکتار از باغات دیم بطور میانگین 500 تا 800 کیلو و در باغات آبی 1.5 تن است و در مجموع پیش بینی می‌شود امسال به دلیل بارش بارانهای ممتد و عدم تلقیح و سرمای دیررس بهاره و... حدود 350 تن  بادام از باغات شهرستان مرند، برداشت شود.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند به اشتغالزایی فصل برداشت بادام اشاره کرد و افزود: تعداد بهره برداران مشغول فعالیت در باغات بادام 650 خانوار در سطح شهرستان است.

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت باغات بادام در شهر بناب و روستاهای دولت آباد، ابرغان، زرغان از توابع بخش مرکزی و روستاهای یکان کهریز، یکان علیا و روم قویسی بخش یامچی است، سیاست سازمان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند توسعه کشت بادام در روستاهای شرق مرند می باشد.

صیادی ادامه داد: محصول بادام به ۲ شکل دیم و آبی قابل کشت است، ارقام بادام دیم در شهرستان بیشتر شامل ارقام محلی و ارقام اصلاحی دیرگل و پیوندی از جمله ارقام آذر، سهند، شکوفه، یلدا، نون پاریل و فرانسیس و ... است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند به آفات باغات بادام نیز اشاره و تاکید کرد: آفات کنه و زنبور مغزخوار بادام، بیماری‌های قارچی از جمله لکه آجری و غربالی است که در اثر گرد و غبار ناشی از جاده های خاکی در اطراف باغات بادام بوجود می‌آید و اجرای مبارزه تلفیقی و ارتقای سطح مدیریت باغات از طرف باغداران در کنترل عوامل آفت زا مهم و تاثیرگذار است.

لازم به ذکر است کار برداشت بادام درختی در شهرستان مرند از دهه اول شهریور آغاز و تا اوایل مهر ادامه دارد.

انتهای پیام/60005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول