اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراضات آمریکا | حمله پلیس با گاز اشک‌آور و بازداشت بیش از ۵۰ معترض در پورتلند

پلیس شهر پورتلند که با استفاده از گاز اشک‌آور و دیگر تجهیزات ضد شورش به معترضان ضد بی‌عدالتی در این شهر حمله کرده بود، از بازداشت حداقل ۵۰ نفر خبر داد.

اعتراضات آمریکا | حمله پلیس با گاز اشک‌آور و بازداشت بیش از ۵۰ معترض در پورتلند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی ایالات متحده در صدمین شب تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکایی با رنگین‌پوستان در شهر «پورتلند»، حداقل ۵۰ معترض را بازداشت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس پورتلند به بهانه «خشونت‌آمیز و آشوبناک» بودن اعتراضات در این شهر، برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان به قوه قهریه و استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

نیروهای امنیتی آمریکایی مدعی هستند معترضان پورتلند، که روزنامه محلی «اورگانیَن» تعداد آنها را ۴۰۰ نفر تخمین زده، بمب‌های دست‌ساز و آتش‌زا به سمت مأموران پرتاب کرده‌اند.

شنبه شب به وقت محلی همچنین اعتراضات شهر راچستر نیویورک در پی خفه‌ کردن شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس ادامه پیدا کرد. معترضان در این شهر خواستار استعفای شهردار شدند.

شهر پورتلند در ایالت اورگان سه ماه است که همچنان یکی از کانون‌های اعتراضات و تظاهرات علیه نژادپرستی سیستماتیک و خشونت پلیس باقی مانده است.

این اعتراضات که پس از کشته شدن «جورج فلوید» توسط پلیس مینیاپولیس در ماه مه بر پا شد تاکنون ادامه داشته و تیراندازی مستقیم پلیس شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به یک سیاهپوست به نام «جیکوب بلیک» که به فلج شدن وی منجر شد نیز آتش این تظاهرات در پورتلند را شعله‌ورتر کرد.

چند روز پیش نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً خواستار اعزام نیروی فدرال به شهر پورتلند شد تا اعتراضات این شهر را سرکوب کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول