اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توزیع 700 بسته تحصیلی از محل موقوفات مازندران بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در راستای اجرای طرح مهر تحصیلی بیش از 700 بسته لوازم التحریر از محل نیات موقوفات استان تهیه شده که در حال توزیع بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار هستیم.

توزیع 700 بسته تحصیلی از محل موقوفات مازندران بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران امروز در دفتر خبرگزاری فارس مازندران حضور یافت و در گفت‌وگویی با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات اوقاف در بحران کرونا، اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، در بحث اجرای نیت به‌خصوص در ایام محرم با توجه به اینکه امسال سفره غذای گرم در محرم پهن نشده با اهدای پک‌های معیشتی چه در بخش موقوفات متصرفی و چه موقوفات غیرمتصرفی در تمام سطوح توزیع شد.

حیدری جناسمی افزود: در محرم امسال با سیاه‌پوش کردن شهر خواستیم کوچه‌ها بوی امام حسین (ع) گرفته و سفره امام پهن شود چرا که ما شیعیان هر سالمان را با محرم بیمه می‌کنیم، اگرچه برخی جاها بی‌مهری داشتیم و برخی مسافران حرمت‌ها را حفظ نکردند و برخلاف تصور ما با وضعیت بحرانی کرونا از شهرهای دیگر ورودی داشتیم.

*فعالیت ۱۲ امامزاده در تولید ماسک و گان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در موج اول کرونا با توجه به کمبود دستگاه تنفس در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل اقدام به خریداری ۶ دستگاه تنفس از محل درآمد مازاد موقوفات کرده و تحویل بیمارستان دادیم، در ۱۲ امامزاده تولید ماسک و گان و بحث خریداری مواد ضدعفونی کننده‌ها را داشتیم.

این مسؤول به طرح ایجاد شرکت جدید برای احیای موقوفات اشاره و عنوان کرد: بحث مسکن ماندگار را پیرو اجرای این طرح داریم تا کسانی که مشکل مسکن و اسکان دارند با مبالغ کم صاحب خانه شوند امیدواریم بتوانیم در استان شروع‌کننده طرح باشیم‌.

*سرمایه‌گذاری موقوفات برای احیای وقف

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان سرمایه‌های خوبی دارد می‌خواهیم بحق سرمایه‌گذاری موقوفات را مورد توجه قرار بدهیم، در کنار سرمایه‌گذاری‌های کوچک باید به اهداف بلندتر در مباحث گلخانه‌ای و پرورش دام سبک ورود پیدا کنیم تا خدمت بیشتری به جامعه بدهیم.

*جزئیات خدمات جدید اوقاف مازندران

حیدری جناسمی یادآور شد: در دو سال گذشته در بحث آزادی زندانیان غیر عمد حضور فعال داشتیم ولی امسال هنوز دستورالعملی در این خصوص نداریم، همچنین موقوفه اشرفی بهشهری به عنوان مهر تحصیلی در قالب تهیه البسه و لوازم التحریر دانش‌آموزان خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در مازندران اعلام کرد: در روز پنج‌شنبه هفته جاری موقوفه تحصیلی در گلوگاه را خواهیم داشت که امیدواریم در قالب طرح مهر تحصیلی به نیازمندان شناسایی شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کنیم.

* در بحث تامین گوشی برای دانش‌آموزان موقوفه نداریم

این مسؤول در پایان و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا اوقاف در طرح پویش همکلاسی مهربان در خصوص تهیه گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند دخالتی دارد یا خیر؟ پاسخ داد: متاسفانه در این بحث موقوفه‌ای نداریم ولی در طرح مهر تحصیلی بیش از 700 بسته لوازم التحریر از محل نیات موقوفات تهیه شده که در حال توزیع بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار هستیم اما تلاش می‌کنیم برای تهیه گوشی اقداماتی داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول