اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زیبایی‌های محرمِ متفاوت به روایت یک هیاتی

سرپرست هیأت علقمه شهرستان سوادکوه با اشاره به تبعیت از قانون در اولویت عزاداری‌ها از زیبایی‌های محرمِ متفاوت امسال خبر داد.

زیبایی‌های محرمِ متفاوت به روایت یک هیاتی

باقر رزاق‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های عزاداری دهه محرم، هیأت علقمه نیز با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و با پیروی از تصمیم‌های ستاد ملی مقابله باکرونا و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توانست مراسم عزای سالار شهیدان را برگزار کند.

وی با بیان اینکه ضد‌عفونی کردن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار هیأت قرارگرفت خوشبختانه اعضا نیز تابع مقررات بودند، افزود: محدودیت‌ها در برخی از نقاط منجربه کم‌رنگی مجلس امام حسین(ع) شد و غمی بر دل‌های عاشقان مکتب حسینی نشاند اما هیأت علقمه که سیا راست، امسال دست به کار متفاوتی زد تا بتواند درجای‌جای شهرستان سوادکوه نام زیبای مظلوم کربلا را برسر زبان‌ها بیاورد.

وی با اشاره به اینکه هیأت ما با مجوز اداره تبلیغات اسلامی و ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت نکات بهداشتی در ۹ حسینیه و در ۶ منطقه از خیابان‌های عبوری به طور سیّار تا شب عاشورا مراسم عزاداری داشت، خاطر نشان کرد: در روز عاشورا هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن امام‌زاده عبدالحق(ع) مراسم پرشوری را با پرچم صحن امام حسین(ع)، اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه امسال شرایط خاص برای عزاداری وجود داشت اما محدودیت‌ها مانع عزاداری نشد و با ایجاد شیوه‌های نوین عزاداری و سبک‌های جدید مجلس عزای سالار شهیدان تعطیل نشد، افزود: ما برای طرح دسته‌روی سیار، حسینه به حسینه و مراسم روز عاشورا از قبل برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کرده بودیم ودرکمترین زمان ممکن موتور پمپ‎دیزل محلول‌پاش به همراه وانت‌نیسان  تهیه کردیم تا مراسم‌هایی که در هر نقطه انجام می‌شود، خیابان‌های اطراف، خودروهای حمل و نقل عزاداران و تمامی وسایل و اجسام عزاداری و شخص عزادار را قبل و بعد از عزاداری ضدعفونی می‌کردیم تا برای کسی مشکلی پیش نیاید و بتوانیم مقررات را رعایت کرده باشیم.

 

رزاق‌زاده با بیان اینکه امسال شور خاصی برقرار بود و همین تفاوت‌ها، زیبایی و جلوه خاصی به عزاداری‌ها بخشید، اظهار کرد: هرچند عده‌ای دربرخی مواقع همراه نبودند ولی هیچ چیزی مانع انجام برنامه‌های ما نشد و بلکه انگیزه بیشتری برای پرشور نگه‌داشتن عزاداری امام حسین(ع) در ما ایجاد کرد.

 

وی با تقدیر از همکاری و همراهی خالصانه متولیان برای برگزاری کیفی مراسم‌ها، گفت: در سال‌های گذشته برای اربعین حسینی اقدام به برگزاری ایستگاه صلواتی می‌کردیم و با وضعیت کرونایی قرمز موجود با صلاحدید ستاد مقابله با کرونای شهرستان اقدام به برپایی ایستگاه سلامت می‌کنیم و تبعیت از قوانین در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.

 

سرپرست هیأت علقمه شهرستان سوادکوه از برگزاری مراسم اربعین حسینی در صحن امام‌زاده عبدالحق زیراب خبر داد و از همکاری و همراهی مردم، امامان جمعه شهرستان، ریاست و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه، ریاست و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیأت علقمه و خانواده آنان و ستاد مقابله با کرونای شهرستان سوادکوه تشکر می‌کنم.

 

 

انتهای پیام/86015/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول