اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جزییات زلزله 5.1 ریشتری رامیان از زبان مدیرکل مدیریت بحران گلستان/ مصدومیت 3 نفر در روستای «قوچای» رامیان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از مصدومیت سه نفر از «روستای قوچای» رامیان در پی ترس از زلزله این شهر خبر داد.

جزییات زلزله 5.1 ریشتری رامیان از زبان مدیرکل مدیریت بحران گلستان/ مصدومیت 3 نفر در روستای «قوچای» رامیان

سیدرضا قادری بامداد امروز در گفت‌وگو تلفنی خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: به علت شدت زمین‌لرزه و ترس مردم برای خروج از منزل سه نفر از اهالی روستای «قوچای» شهرستان رامیان در حین فرار دچار مصدومیت شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال جمع‌آوری اطلاعات از خسارت احتمالی این زمین لرزه بزرگ هستیم، تصریح کرد: در گزارش ابتدایی از این شهرستان خوشبختانه تا این لحظه گزارش فوتی یا تخریبی منزل در مرکز زمین لرزه در سطح شهرستان رامیان نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه در همان روستا گزارشاتی از ترک‌خوردگی ساختمان شده است، گفت: اکثر گزارشات از ترک خوردگی ساختمان در روستاهای این شهرستان است که برای اعلام دقیق و سطح خسارات باید منتظر اعلام کارشناس اعزامی به این مناطق باشیم.

قادری افزود: یک مورد ریزش کوه در محور آزادشهر به شاهرود در نزدیکی «معدن زمستان یورت» داشتیم که بلافاصله به عوامل راهداری اداره کل حمل و نقل استان گلستان اطلاع‌رسانی شد و خودروهای لجستیکی به محل اعزام و در حال بازگشایی محور تخریب شده هستند.

وی ادامه داد: تمام عوامل امدادی و تیم‌های ارزیاب شهرستانهای رامیان و آزادشهر در حال آماده‌باش و انجام امور مربوط به سرکشی به روستاها برای دریافت گزارشات دقیق از سطح خسارات و احیانا امدادرسانی که نیاز باشد، هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تمام عوامل مدیریت بحران استان و شهرستان در آماده‌باش کامل بسر می‌برند تا اقدامات لازم برای امدادرسانی احتمالی و تعیین دقیق سطح خسارات انجام دهند.

گفتنی است در پی وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در استان گلستان، جمعیت هلال احمر گلستان و سایر دستگاه‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.
تیم‌های ارزیاب و پایش به مناطق مختلف اعزام شده و‌ در حال جمع‌آوری گزارش از خسارات احتمالی هستند.
بر اساس پیگیری خبرگزاری فارس از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان عمده تماس‌ها با مرکز ۱۱۵ مبنی بر آسیب‌دیدگی‌ جزئی ناشی از فرار بوده است.
زمین لرزه 5.1 در مقیاس ریشتر شهرستان رامیان در ساعت 2 و چهار دقیقه و ۲۴ ثانیه به وقوع پیوست.
براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله در عمق 9 کیلومتری زمین و در 55.1 طول جفرافیایی و 37.02عرض جغرافیای در حوالی رامیان رخ داده است.
این زلزله در 61 کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان، 189 کیلومتری ساری، 9 کیلومتری شهرستان آزادشهر و 10 کیلومتری شهر خان ببین اتفاق افتاد و در  شهرهای استان‌های همجوار از جمله مازندران، سمنان و خراسان‌شمالی این زلزله احساس شد.

انتهای  پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول