اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جیکوب بلیک خطاب به سیاهپوستان آمریکایی: هر لحظه ممکن است جان شما را بگیرند

مرد سیاهپوستی که چند روز پیش قربانی نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا شد، به دیگر افراد رنگین‌پوست در این کشور توصیه کرد که در کنار یکدیگر بمانند و زندگی‌شان را از وضعیت کنونی تغییر دهند.

جیکوب بلیک خطاب به سیاهپوستان آمریکایی: هر لحظه ممکن است جان شما را بگیرند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیکوب بلیک» سیاهپوست آمریکایی که به ضرب هفت گلوله پلیس این کشور - آنهم از پشت سر و در حالی که مسلح نبود - فلج شده، برای اولین بار از زمان بستری شدن در بیمارستان به اظهار نظر درباره تحولات این روزهای ایالات متحده پرداخت.

بلیک در فایل ویدئویی، که از طریق صفحه توئیتر وکیل او منتشر شده، خطاب به دیگر سیاهپوستان و رنگین‌پوستان آمریکایی گفت: «فقط می‌خواهم به شما، به تمام جوان‌ها و حتی مُسن‌ها بگویم، چیزهای بیشتری برای زندگی در آن بیرون وجود دارد».

وی ضمن اشاره به ضایعه نخاعی که برای خودش در پی خشونت پلیس آمریکا پیش آمده، توضیح داد: «جان شما، و نه فقط جان‌هایتان، بلکه پاهایتان را نیز ممکن است مانند این (بشکن می‌زند) از شما بگیرند».

به نوشته وبگاه «هیل»، بلیک با بیان اینکه بخیه‌های زیادی در قسمت کمر و شکم او زده شده، گفت تمام ۲۴ ساعت شبانه روز درد دارد و هیچ کاری را بدون درد نمی‌تواند انجام دهد.

 

 

وی خطاب به معترضان به بی‌عدالتی در آمریکا اظهار داشت: «نیازی نیست شما هم با چنین چیزی دست‌وپنجه نرم کنید. به شما می‌گویم، خواهش میکنم زندگی خود را تغییر دهید. ما می‌توانیم با یکدیگر باشیم، درآمد داشته باشیم . همه چیز را برای مردم خود ساده‌تر کنیم».

حدود دو هفته قبل بود که ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که بلیک را نشان می‌داد که به سمت خودروی خود در حال حرکت است و دو افسر پلیس نیز او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته قبل، علی‌رغم درخواست مقامات محلی برای سفر نکردن وی به کنوشا در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستی، به این شهر رفته التیام دادن شکاف تبعیض نژادی و درخواست برای پایان خشونت علیه رنگین‌پوستان،  از پلیس و نیروهای امنیتی که مشغول سرکوب اعتراضات مردمی هستند حمایت کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول