اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تسلط ارتش یمن بر یک منطقه مهم در «مأرب»؛ امان دادن صنعاء به حامیان ائتلاف سعودی

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به تسلط بر منطقه‌ای شدند که محل عبور به سمت آخرین شهر باقی مانده به مأرب از سمت جنوب آن است.

تسلط ارتش یمن بر یک منطقه مهم در «مأرب»؛ امان دادن صنعاء به حامیان ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به تسلط بر منطقه «الصداره» یعنی محل عبور به سمت «الجوبه» آخرین شهر باقی مانده از جنوب تا شهر مأرب شدند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، «یحیی الشامی» خبرنگار شبکه «المسیره» تصویری را از تسلط ارتش یمن بر منطقه الصداره منتشر کرد.

 

منابع محلی هم در همین ارتباط اعلام کردند، درگیری‍‌ها به منطقه «المناقل» پس از الصداره رسیده - منطقه‌ای که حدود هفتاد کیلومتر در شهر مأرب فاصله دارد- و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در تلاشند جلوی پیشروی ارتش یمن به سمت الجوبه را بگیرند.


موقعیت الجوبه در مأرب

 

ارتش یمن چند روز پیش موفق شد شهر «ماهلیه» در این منطقه را به صورت کامل در اختیار بگیرد .

الخبر الیمنی در ادامه اعلام کرد، خبرهایی مبنی بر درخواست حزب «الاصلاح» (نزدیک به دولت مستعفی) از قطر برای میانجیگری نزد صنعاء با هدف توقف عملیات مأرب به گوش می‌رسد.

همزمان با پیشروی‌های ارتش یمن به سمت مأرب، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتر خود ضمن قدردانی از نظامیان و شیوخ و غیره به خاطر دستاوردهای اخیر، نوشت «هر کسی در خانه‌اش [بماند و درِ آن] را ببندد در امان است» (عبارتی که پیامبر (ص) هنگام فتح مکه استفاده کرد).

الحوثی با انتشار این توییت اعلام کرد، حامیان ائتلاف در صورتی که در نبرد شرکت نکنند، در امان خواهند بود.

 

استان مأرب در مرکز یمن قرار داد و قلب یمن خوانده می‌شود. این استان شمال و جنوب یمن را به یکدیگر متصل می‌کند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول