اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دولت در جذب نیروی آموزش‌وپرورش سیاست‌های مساوی اعمال کند/ ارائه گزارش برای جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰

نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش در جذب نیرو باید نگاه مساوی داشته باشد، گفت: حق‌التدریسی‌ها، معلمین نیروی آزاد، سرباز معلم و نهضتی‌ها جزو سرمایه‌های آموزش‌وپرورش هستند لذا باید این نهاد سیاست‌های مساوی در شیوه جذب نیرو اعمال کرده و در آینده حتماً از دانشگاه فرهنگیان استفاده شود.

دولت در جذب نیروی آموزش‌وپرورش سیاست‌های مساوی اعمال کند/ ارائه گزارش برای جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰

رسول فرخی امروز در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان دارای مزیت‌های بسیار خوبی برای معلمان است، اظهار کرد: رتبه‌بندی بر اساس اعلام مسؤولان وزارت آموزش‌وپرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش‌وپرورش می‌شود و هدف مستقیم آن افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اجرای نظام پرداخت‌ها در آموزش‌وپرورش گفت: در آموزش‌وپرورش باید پرداخت‌ها بر اساس تخصص، شایستگی و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان انجام شود.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی معرفی کرد و افزود: ارتقاء جایگاه آموزش‌وپرورش به‌مثابه مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و عهده‌دار اجرای سیاست‌های مصوب و هدایت و نظارت بر آن از مهدکودک تا دانشگاه، باید از نگرش هزینه‌ای به نگرش سرمایه‌ای تبدیل شود.

فرخی با اذعان به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش در جذب نیروی باید نگاه مساوی داشته باشد، بیان کرد: حق‌التدریسی‌ها، معلمین نیروی آزاد، سرباز معلم و نهضتی‌ها جزو سرمایه‌های آموزش‌وپرورش هستند لذا باید این نهاد سیاست‌های مساوی در شیوه جذب نیرو اعمال کرده و در آینده حتماً از دانشگاه فرهنگیان استفاده شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر تربیت و پرورش مبتنی بر فلسفه اسلام در تربیت نیروهای انقلابی تصریح کرد: اهتمام به تربیت و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و تبیین اندیشه امام خمینی (ره) در تمام مقاطع تحصیلی و ارتقاء معرفت و بصیرت افزایی دینی برای رشد و تعالی اخلاقی معلمان، دانش آموزان و حتی تلاش برای ارتقاء خانواده‌ها و اداره کشور توسط جوانان بسیار مهم و اثربخش است.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس یکی از دغدغه‌های معلمان را وضعیت معیشتی آنان دانست و گفت: دولت و‌ وزارت آموزش‌وپرورش باید به اعتلای منزلت اجتماعی فرهنگیان و افزایش انگیزه آنان برای خدمات مطلوب، با اقدامات فرهنگی و خدمات رفاهی و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها توجه کند زیرا تنها فکر و ذکر معلمان باید تربیت و علم‌آموزی به دانش آموزان باشد.

فرخی اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس را یک خیانت به کشور دانست و افزود: دولت و‌ وزارت آموزش‌وپرورش باید از اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در مدارس جلوگیری کرده و به نمایندگان ملت ارائه گزارش دهد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول