اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایران در جایگاه دهم جهان در ثبت آثار تاریخی/ثبت جهانی اورامان موتور محرکه توسعه غرب کشور می‌شود

مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ایران رتبه دهم دنیا در ثبت آثار تاریخی را دارد، گفت: ارتقای این جایگاه می تواند در توسعه گردشگری کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

ایران در جایگاه دهم جهان در ثبت آثار تاریخی/ثبت جهانی اورامان موتور محرکه توسعه غرب کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد عزیزی صبح امروز در جلسه ثبت جهانی اورامان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ثبت جهانی منطقه اورامان یک فرصت مناسب برای معرفی بافت‌های تاریحی و دیدنی ایران است و این کار می‌تواند برای دنیا به عنوان یک پایلوت شناخته شود.

ثبت 24 مرکز ایران در یونسکو

وی خاطرنشان کرد: تخت جمشید، میدان نقش جهان و چغازنبیل سه اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و با توجه به مشکلات جنگ تا سال 83 نتوانستیم آثار جدیدی را به ثبت برسانیم و امروز این تعداد به 24 مرکز رسیده است.

مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ایران رتبه دهم دنیا در ثبت آثار تاریخی را دارد، گفت: ارتقای این جایگاه می‌تواند در توسعه گردشگری کشور بسیار تاثیرگذار باشد چرا که وقتی اثری ثبت جهانی می‌شود به عنوان منطقه گردشگری به گردشگران خارجی معرفی می‌شود.

عزیزی از حضور ارزیاب یونسکو برای بازدید از منطقه اورامان طی دو هفته آینده در استان خبر داد و گفت: باید مشکلات این منطقه را رفع کنیم تا شاهد تایید و تحقق این اقدام بزرگ باشیم.

ثبت جهانی منطقه اورامان موتور محرکه توسعه گردشگری غرب کشور است

وی بیان کرد: ثبت جهانی منطقه اورامان موتور محرکه‌ای است که می‌تواند گردشگری را در غرب کشور رونق دهد و گسترش گردشگری نیز توسعه یک منطقه را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امروز یک مدیریت دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر در حال فراهم کردن شرایط مطلوب برای ثبت جهانی این منطقه است.

وی در پایان اذعان کرد: پشتوانه مردم نیز از دیگر ظرفیت‌های مهم در این راستا است که باید با توجیه مناست هم مردم و مسئولان پای کار بیایند.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول