اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه 10 ماده‌ای مقاومت فلسطین؛ تأکید بر وحدت و مقابله فراگیر در مرحله پیش رو

در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین درباره نشست بیروت و شیوع کرونا در غزه و کرانه باختری اعلام شد، وحدت و مقابله فراگیر عنوان مرحله آینده است.

بیانیه 10 ماده‌ای مقاومت فلسطین؛ تأکید بر وحدت و مقابله فراگیر در مرحله پیش رو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مقاومت فلسطینی بیانیه‌ای درباره نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت و شیوع کرونا در کرانه باختری و نوار غزه منتشر کردند.

بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، گروه‌های مقاومت، وحدت و مقابله فراگیر را عنوان‌های مرحله آینده دانستند و اعلام کردند، ملت فلسطین بر کرونا پیروز می‌شود همانطور که بر رژیم صهیونیستی پیروز شده است.

در این بیانیه بر ۱۰ نکته زیر تأکید شده است:

اول؛ برون‌رفت نشست بیروت مهم است اما نیازمند گام‌های عملی برای سروسامان دادن به وضعیت داخلی با مشارکت همه فلسطینی‌هاست.

دوم؛ به اتخاذ یک برنامه ملی جامع بر اساس رهایی از توافق اسلو و در پیش گرفتن گزینه مقاومت در تمام انواع آن فرامی‌خوانیم؛ سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» به شناسایی رژیم صهیونیستی پایان دهد و تشکیلات خودگردان تمام اقدامات اتخاذ شده علیه غزه را متوقف کند.

سوم؛ تسریع در عادی‌سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی بویژه روابط امارات با این رژیم و اجازه عبور به هواپیماهای صهیونیستی از آسمان سعودی نشان دهنده موضع ملت‌های امت اسلام نیست و مرحله فعلی نیازمند تحرک مردمی عربی و اسلامی فوری برای کنار زدن عادی‌سازی روابط و عاملان آن است.

چهارم؛ فریب دینی که برخی شیوخ درباری برای توجیه عادی‌سازی روابط در پیش گرفته‌اند، باعث تعجب است. تأکید می‌کنیم که این تلاش‌ها در تغییر مسیر قطب‌نمای خصومت از سمت تنها دشمن امت موفق نخواهد بود.

پنجم؛ اعلام موافقت صربستان و کوزوو با افتتاح سفارت و کنسولگری در قدس اشغالی توسط دونالد ترامپ جنایتکار را محکوم می‌کنیم و آن را تجاوزی آشکار علیه ملت و مسأله فلسطنی و حقوق عادلانه آن می‌دانیم.

ششم؛ نقض طرف‌های مربوطه در غزه برای مقابله با کرونا و کار شبانه‌روزی آنها در این زمینه را ارج می‌نهیم.

هفتم؛ بر لزوم پایبندی مردم به تصمیم‌های وزارت داخلی و بهداشت و لزوم ماندن در خانه تأکید می‌کنیم.

هشتم؛ ما گروه‌های مقاومت فلسطین بر آمادگی کامل خود برای در خدمت گرفتن تمام امکانات در راستای خدمت به مردم تاکید می‌کنیم.

نهم؛ سازمان ملل و سازمان‌های بین‌‌المللی را به فشار بر رژیم اشغالگر برای برداشتن محاصره ظالمانه غزه فرا می‌خوانیم و از رام‌الله می‌خواهیم که اقدامات کنونی علیه غزه را متوقف کند تا بتواند در مقابل اشغالگر بایستد.

دهم؛ تلاش‌های آمریکا برای تخریب چهره حماس بر اساس انتشار اطلاعات کذب را محکوم می‌کنیم و آن را تلاشی ناامیدانه برای تخریب چهره ملت فلسطین و قوای مقاومت آن می‌دانیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول