اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تجمع دانشجویان در اعتراض به خصوصی‌سازی‌های رانتی/ درخواست برای خلع ید مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری‌های غیراصولی مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

تجمع دانشجویان در اعتراض به خصوصی‌سازی‌های رانتی/ درخواست برای خلع ید مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های تهران امروز ( دوشنبه 17 شهریور 99 ) در اعتراض به خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری‌های غیراصولی تجمع کردند.

بنابراین گزارش این تجمع دقایقی پیش در مقابل سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد.

 

دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند « دست مفسدین اقتصادی را از هفت تپه کوتاه کنید»، « خصوصی‌سازی‌های رانتی بلای جان تولید ملی»، « خصوصی‌سازی‌های رانتی عامل بیکاری»، « نه به خصوصی‌سازی بدون نظارت»، «علت اصرار دولت بر عدم خلع ید مفسدین چیست؟» و... اعتراض خود را به نحوه واگذاری‌ها نشان دادند.

 

دانشجویان تجمع کننده همچنین با سردادن شعارهایی مانند « الله اکبر»، « مرگ بر غارت‌گر بیت‌المال» و ... از مسئولان دستگاه قضایی خواستند مبارزه با مفسدان اقتصادی و کسانی که با موجب آسیب دیدن صنایع و تولید کشور شده‌اند، را همچنان با قدرت ادامه دهند.

 

 

دانشجویان خواستار حضور رئیس سازمان خصوصی سازی در جمع تجمع‌کنندگان و پاسخگویی وی به سوالات هستند.

* نباید کارگرها ۷۰ روز زیر آفتاب ولی رئیس سازمان خصوصی سازی زیر باد کولر باشد

علی اسکندری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی طی سخنانی در تجمع مقابل سازمان خصوصی سازی گفت: ما یکی از بهترین شرکت‌های مملکت را مفت داده‌ایم به یک آدم فراری!

وی افزود: دو سه تا نماینده مجلس به کارگران هفت‌تپه گفتند که شما اعتصابتان رو تمام کنید؛ ما دو هفته‌ای مسئله رو حل می‌کنیم. دوهفته مهلت تمام شد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.

اسکندری تاکید می‌کرد: مطالبه ما ساده‌است؛ اسدبیگی باید خلع ید شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: وضعیت بقیه کارخانه‌های واگذار شده هم مثل هفت‌تپه است. کنتورسازی قزوین ، پالایشگاه کرمانشاه و قند یاسوج هم وضعیت را دارند. این نحوه خصوصی سازی همه کشور را با مشکل مواجه کرده است.

اسکندری در ادامه از آیت‌الله رئیسی خواست تا به وضعیت واگذاری‌ها سامان داده و دادگاه متخلفان را برگزار کند.

وی گفت: نباید کارگرها ۷۰ روز زیر آفتاب کف خیابان باشند و آقای صالح رئیس سازمان خصوصی سازی الان زیر باد کولر باشد.

براساس این گزارش علیرغم درخواست دانشجویان برای حضور رئیس سازمان خصوصی سازی در جمع تجمع‌کنندگان، تا کنون ( ساعت 13:50 روز دوشنبه 17 شهریور 99 ) این درخواست بی‌پاسخ مانده و دانشجویان اعلام کردند تا پایان ساعت اداری در این محل به تجمع خود ادامه خواهند داد تا بتوانند با رئیس سازمان خصوصی سازی گفت‌وگو کنند.

* درخواست مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق برای  خلع ید از فروپاشی صنعت ملی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) هم طی سخنانی در این تجمع خواستار خلع ید از فروپاشی صنعت ملی شد.

 

 

* قرائت زیارت عاشورا جهت گشایش مشکلات هفت‌تپه و کارگران

دانشجویان در این تجمع با توسل به حضرت صاحب‌الزمان(عج) و همچنین قرائت زیارت عاشورا برای گشایش مشکلات هفت‌تپه و کارگران دعا کردند.

 

 

 

 

 

 

* مجلس سریع‌تر قوانین فسادزای خصوصی‌سازی رانتی را اصلاح کند

دانشجویان تجمع کننده در پایان تجمع خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: آقایان دولتی این چه روند مزخرف و مضحکی است که پیگیری حقوق مستضعفان را سریعاً به آب گل‌آلود منازعات سیاسی تبدیل می کنید؛ تا فرصت دارید برای خود آبرویی دست و پا کنید و با حمایت از مالکین فاسد و ناکارآمد هفت تپه کارنامه ننگین و سنگین خود را سنگین تر نکنید.

متن کامل بیانیه اعتراضی دانشجویان در تجمع مقابل سازمان خصوصی سازی به شرح زیر است:

وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا

در سال های اخیر روند نادرست خصوصی‌سازی در کشور چوب لای چرخ تولید گذاشته و زندگی بسیاری از کارگران را مختل کرده است. به طوری که هر ساله شاهد اعتصابات و اعتراضات کارگرانی هستیم که بنگاه اقتصادی شان به ثمن بخس به کارچاق کن ها، قاچاقچیان، پولشویان و اختلاس گران داده شده است.

ذینفعان و ذی نفوذانی که معیار اهلیت شان صفرهای سپرده بانکی شان است؛ می‌آیند و کارگران شرکت و جهش تولید را سپر کرده تا به مقاصد شوم خود برسند؛ به اسم  تولید کننده و کارآفرین وزیر و وکیل را تطمیع می‌کنند و سازمان خصوصی‌سازی به جای نظارت بر اموال بیت المال و سرمایه‌های مردم به بهانه پر کردن چاله ی کسری بودجه برای شان فرش قرمز پهن می کند.

متاسفانه باید گفت سازمانی که قهرا محافظ سرمایه‌های مردم است جاده صاف کن زالو صفتان برای مکیدن خون مستضعفان شده است.

در چند ماه گذشته شاهد مظلومیت کارگران شریف و زحمتکش هفت تپه بودیم؛ کارگرانی که در گرمای ۵۰ درجه ۷۰ روز اعتصاب کردند تا حق و حقوق قانونی خود را استیفا کنند.

گر چه کارگران راه دشوار و پرهزینه ای را طی کردند اما هم اکنون بر اثر استقامت و نجابت ایشان روزنه امیدی از سوی ساختارهای رسمی کشور باز و صدای این قشر زحمتکش در راهروهای تودرتوی نظام اداری کشور شنیده شده است؛ حال که نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و دادگاه‌های قوه قضاییه اذعان دارند که مورد خاص هفت تپه نمونه‌ ای‌ست بارز از تخلفات در واگذاری و نظارت؛ فلذا لازم است در مجاری قانونی تصمیمی نجات بخش و امید آفرین توسط مسئولان ذی امر اتخاذ شود.

آقایان دولتی این چه روند مزخرف و مضحکی است که پیگیری حقوق مستضعفان را سریعاً به آب گل‌آلود منازعات سیاسی تبدیل می کنید؛ تا فرصت دارید برای خود آبرو ای دست و پا کنید و با حمایت از مالکین فاسد و ناکارآمد هفت تپه کارنامه ننگین و سنگین خود را سنگین تر نکنید.

۱۵ شهریور آخرین مهلت شما بود و خبری از خلع ید نشد؛ آگاه باشید که دانشجویان دوشادوش کارگران حرکت خواهند کرد و تا وصول مطالبات و محاکمه متخلفین تا بالاترین سطوح مدیریتی از پای نخواهند نشست.

لازم است مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن بدون توجه به منازعات و دعواهای سیاسی به سرعت قوانین فساد زای خصوصی سازی رانتی را اصلاح نمایند تا بیش از این شاهد واگذاری با رانت و بدون اهلیت، فقدان نظارت کارآمد و عدم صیانت از سرمایه‌های ملت نباشیم.

در ضمن با توجه به گستردگی موارد خصوصی سازی غلط ضروری است مجلس با تحقیق و تفحص از تک‌تک بنگاه‌های واگذار شده مواردی که منتج به اثبات تخلف و ناکارآمدی شده اند را واستاند و سریعاً مسئولین دخیل در این تخلفات را برای محاکمه عادلانه و اطلاع رسانی عمومی به قوه قضاییه معرفی نمایند.

همچنین صدا و سیما و رسانه‌های رسمی کشور بدانند که از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته اند و با بایکوت خبری مستضعفان زمینه را برای موج سواری بیگانگان فراهم می‌آورند؛ ما دانشجویان از رسانه ملی خواستاریم که به جایگاه و رسالت اصلی خود برگردد و بیش از این با ادامه دادن رویکردهای امنیتی طعمه های ناب برای رسانه‌های بیگانه فراهم نیاورد.

در آخر با صدایی رسا اعلام می داریم؛ دانشجویان انقلابی همچون گذشته پیگیری حقوق مستضعفین را در صدر اولویت های خود دانسته و در این مسیر هیچ گونه محافظه کاری، مصلحت سنجی های ضد مصلحت و کوتاهی از رسالت اصلی جنبش دانشجویی یعنی صدای مردم و مستضعفان بودن را روا ندانسته و با هیچ گروه و جریانی عهد اخوت نبسته است و اگر قرار باشد غریوی را فریاد کند؛ آن صدایی نخواهد بود جز صدای آرمان های متعالی انقلاب اسلامی.

والسلام علیکم و الرحمه و برکاته

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول