اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اتمام مرمت و بازسازی کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل مرمت و بازسازی بخش های تخریب شده کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت خبر داد.

اتمام مرمت و بازسازی کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید صفایی صبح امروز دوشنبه 17شهریور ماه با بیان اینکه تمام بخش‌های تخریب شده کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت مرمت شده است، افزود برای مرمت بخش‌های تخریب شده بافت تاریخی دهدشت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبارهزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از میزان اعتبار هزینه شده در بافت تاریخی دهدشت 700میلیون ریال برای مرمت و بازسازی قسمتی از کاروانسرا،200میلیون ریال برای بوته کنی در محوطه بافت و 600میلیون دیگر برای ساماندهی معابر بافت تاریخی دهدشت هزینه شده است.

صفایی، عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده بافت تاریخی دهدشت در بودجه ۹۹ردیف ملی اعتباری دریافت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: مرمت آثار تاریخی که در معرض خطر هستند از برنامه های کاری این اداره کل در سال ۹۹ است.

گفتنی است؛ بافت تاریخی دهدشت در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شماره ثبت ۱۶۸۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. دهدشت شهری است در استان کهگیلویه و بویراحمد که مربوط به دوره صفوی است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول