اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پیگیری فارس درباره «زمین‌خواری در کنگاور» نتیجه داد/ «ش م» روانه زندان شد

پس از پیگیری خبرگزاری فارس و برخورد قاطع دستگاه قضایی استان، متهم زمین‌خواری در شهرستان کنگاور بازداشت شد.

پیگیری فارس درباره «زمین‌خواری در کنگاور» نتیجه داد/ «ش م» روانه زندان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چندی پیش خبری از اهالی و ساکنین کنگاور به همراه اسناد آن به دفتر خبرگزاری فارس در کرمانشاه رسید، مبنی بر اینکه ٢٠ سال پیش ٨٠٠ خانواده در تعاونی مسکن نیروی انتظامی ثبت‌نام می‌کنند و پس از پرداخت پول، برگه واگذاری زمین به آنان اعطا می‌شود، اما طی ٢٠ سال گذشته نه تنها پیشرفتی در ساخت آن صورت نگرفته، بلکه از میزان متراژ اولیه زمین نیز کاسته شده است.

با توجه به اهمیت موضوع و سرگردانی بیش از ۸۰۰ خانواده کنگاوری، خبرگزاری فارس موضوع را با حساسیت طی چندین گفت‌وگو با مسئولان پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند، امام جمعه شهرستان کنگاور در گفت‌وگو با فارس در خصوص مسئله زمین‌خواری در سطح شهرستان، گفته بود: این موضوع مربوط به ٢٠ سال پیش است، مردم شهرستان بارها به دفتر فرماندار، رئیس دادگستری و دفتر امام جمعه مراجعه کرده‌اند و پیگیری‌های نیز صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت تعاونی عامل اصلی این ماجراست که متاسفانه از سوی برخی از مسئولین حمایت می‌شود.

امام جمعه کنگاور ادامه داد: شخصی که مشکل را ایجاد کرده دارای نفوذ است و حتی به زمین‌های مسجد و فضای سبز نیز رحم نکرده است.

پیگیر‌های خبرگزاری فارس در این خصوص ادامه داشت و چندین بار این مسئله از طریق این رسانه پیگیری شد؛ پس از آن و با حساسیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار منابع ذی‌صلاح  قرار گرفت.

حالا پس از کش و قوس‌های فراوان، صبح امروز منابع خبری از دستگیری و زندانی شدن «ش.م» عامل اصلی زمین‌خواری در کنگاور خبر دادند.

در همین خصوص صادقی مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس ضمن تایید این خبر، گفت: قرار وثیقه ۱۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به اتهام مشارکت در انتقال مال غیر به میزان ۵۷ هزار مترمربع از اراضی ملی برای متهم صادر شده است، اما به دلیل عدم تودیع وثیقه، متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

حالا مردم این شهرک در انتظار مشخص شدن وضعیت زمین‌ها و وجوه پرداختی خود هستند و ضمن تشکر از دستگاه قضا، خواهان تسریع در رسیدگی به این مسئله شدند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول