اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کلاهبرداری 300 میلیاردی در تهران+ جزئیات

پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبردارانی خبر داد که با جعل سند ملک ۳۰۰ میلیارد ریالی، قصد تخریب و نوسازی آن را داشتند.

کلاهبرداری 300 میلیاردی در تهران+ جزئیات

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری زن و مردی خبر داد که با سند جعلی قصد کلاهبرداری 300 میلیارد ریالی و تخریب و نوسازی پلاک ثبتی مالباخته را داشتند. 

 سرهنگ کارآگاه " سید علی شریفی" در تشریح این خبر گفت: یازدهم اسفند ماه پرونده ای با موضوع جعل سند و دستگیری دو متهم به نام های جعفر 41 ساله و سیاوش 35 ساله در کلانتری 122 دربند تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: محتویات پرونده حاکی از آن بود، دو مرد با ارائه سند مالکیت خانه ای به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و قصد استعلام داشتند که متصدی مربوطه متوجه جعلی بودن سند مذکور می شود و با تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 هر دو متهم تحویل کلانتری دربند می شوند.

وی با بیان اینکه هر دو متهم برای ادامه تحقیقات و بازجویی های پلیسی تحویل دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شدند، گفت: متهمان در بازجویی های پلیسی اظهار داشتند که دارای یک شرکت ساختمانی بوده که مدتی پیش مردی میانسال به نام وحید به شرکت مراجعه و خانه ای را که مالک آن خانمی به نام سمیرا بود را به ما معرفی کرد و مقرر شد معامله خرید ملک در بنگاه املاک شخصی به نام سیامک که از آشنایان فروشنده بود صورت بگیرد و سپس شرکت طی قراردادی پلاک ثبتی را تخریب و نوسازی کند.

متهمان گفتند: از جعلی بودن سند اطلاعی نداشتیم و وقتی برای استعلام سند ملک به اداره ثبت مراجعه کردیم دستگیر شدیم.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی نشان از صحت گفتار متهمان داشت، افزود: کارآگاهان در ادامه تحقیقات میدانی موفق شدند متهمان اصلی پرونده را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی توضیح داد: مخفیگاه سمیرا در خیابان جردن شناسایی و با هماهنگی قضائی وی در یازدهم تیرماه دستگیر شد و به پایگاه یکم پلیس آگاهی انتقال یافت.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه با انتقال سمیرا به پلیس آگاهی مشخص شد اسم واقعی او مریم است، ادامه داد: مریم به جرم انتسابی اقرار و اظهار داشت که شناسنامه جعلی را سیامک تهیه کرده و مدارک و سند ملک نیز توسط سیامک به وی تحویل شده است.

سرهنگ شریفی در ادامه گفت : با شناسایی نفر اصلی این باند،کارآگاهان در اقدامی ضربتی موفق به دستگیری سیامک می شوند که پس از انتقال به پایگاه یکم به جعل سند و کلاهبرداری اعتراف کرد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف متهمان به جرم ارتکابی هر دو متهم به دادسرا معرفی و با صدور قرار مجرمیت از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول