اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بازیافت پسماند ساختمانی روزانه به11هزار تن می رسد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با کلنگ زنی سومین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی؛ میزان بازیافت پسماند ساختمانی روزانه به 11 هزارتن خواهد رسید.

بازیافت پسماند ساختمانی روزانه به11هزار تن می رسد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در مراسم افتتاح سه پروژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: موضوع تاسیسات بازیابی پسماند( MRF) و بهره برداری آن در ایستگاه های میانی از گام های پیشبرد طرح کاپ بوده و با توجه به اینکه  در حال حاضر برابر اسناد مناقصه موضوع شناسایی و انتخاب پیمانکار جهت احداث و بهره برداری از تاسیسات بازیابی پسماند( MRF)انجام شده،  این سازمان با تمرکز بر این موضوع در جهت بهره برداری و شروع به کار این تاسیسات توسط  پیمانکار منتخب، مقصد رسیدن به کاپ را هموار خواهد کرد.

وی افزود: روزانه ۳۰ تا ۳۲ هزار تن نخاله و پسماند ساختمانی به محل‌های مخصوص بازیافت این نوع از پسماند ارسال می‌شود. بخشی از این نخاله ها به مرکز پردازش و دفن آبعلی منتقل می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر این مرکز روزانه ۷۰۰۰ تن انواع پسماندهای ساختمانی و نخاله را بازیافت می‌کند که با تکمیل سومین کارخانه این ظرفیت به ۱۱ هزار تن روزانه خواهد رسید. امیدواریم در ادامه ظرفیت این مرکز را به بازیافت ۱۵ هزارتن نخاله و بازیافت ساختمانی برسانیم.

وی گفت: در حال حاضر روزانه ۲۲ هزار تن نخاله ساختمانی به این مرکز ارسال می‌شود.

یزدانی درباره افتتاح مرکز کنترل و نظارت تصویری مدیریت پسماند که امروز به بهره برداری رسید نیز گفت: روزانه ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند تر توسط ۱۱ ایستگاه در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که تمامی این ایستگاه‌ها و همچنین ماشین‌های جمع‌آوری به صورت برخط کنترل می‌شوند و همه مراحل مانیتورینگ می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: مقرر شده در پایان شهریورماه پرداخت‌ها برای حوزه پسماند تنها براساس این مانیتورینگ‌ها انجام شود.
یزدانی درباره بهره‌برداری از پنج دستگاه خوددریافت پسماندهای خشک نیز گفت: در حوزه کاهش پسماند این دستگاه‌ها در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های شهروند و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مستقر خواهند شد.

وی تاکید کرد: ظرف چند روز آینده تعداد این دستگاه‌ها در سطح شهر تهران به ۲۰ دستگاه خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول