اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح موزه کوهنوردی در همدان / قدمت ۱۰۰ ساله کوهنوردی همدان به نمایش درآمد

موزه تخصصی کوهنوردی استان همدان برای اولین‌بار در بین استان‌های غربی کشور، در سالن فرهاد شهر همدان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح موزه کوهنوردی در همدان / قدمت ۱۰۰ ساله کوهنوردی همدان به نمایش درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز آیین افتتاح موزه تخصصی کوهنوردی استان همدان با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد.

این موزه در فضایی بالغ بر ۲۰۰ متر مربع در مجموعه سنگ‌نوردی فرهاد شهر همدان واقع شده است که برای نخستین بار در بین استان‌ها غربی کشور و در استان همدان و به پیشنهاد انجمن کوهنوردان همدانی افتتاح شد.

گشایش موزه با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی

رئیس هیأت رئیس هیئت کوهنوردی استان همدان در آیین افتتاح این موزه، با اشاره به اینکه آثار موجود در این موزه به بیش از ۱۰۰ سال قدمت و فعالیت کوهنوردی در استان همدان باز می‌گردد، اظهار کرد: ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد این موزه هزینه شده که تمام آن از محل کمک‌های خانواده بزرگ کوهنوردی همدان جمع آوری شده است.

علیرضا گوهری با بیان اینکه در این موزه اسناد، کتاب، عکس و وسایل قدیمی و گرانبهای کوهنوردان به نمایش گذاشته شده است تصریح کرد: این آثار مربوط به سال ۱۳۳۰ تاکنون است و قدمت برخی وسایل نیز به سال ۱۳۲۰ بازمی‌گردد.

وی از ضمن تقدیر از کمیته پیشکسوتان و هیئت‌امنای موزه کوهنوردی همدان، خاطرنشان کرد: موزه مجازی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در آینده نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.

توسعه موزه و اماکن فرهنگی در ورزش تاریخ ساز می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در آیین افتتاح موزه کوهنوردی استان همدان با اشاره گشایش موزه کوهنوردی همدان، اظهار کرد: از همه عزیزانی که برای برپایی این محل که نشان از تاریخ غنی کوهنوردی است تشکر می‌کنیم.

محسن جهانشیر ادامه داد: حضور در جمع کوهنوردان را غنیمت می‌شماریم، زیرا هیأت کوهنوردی استان همدان یکی از هیأت‌های پویا و فعال ما به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مستندسازی فعالیت‌های ورزشی یکی از اقدامات تحسین‌برانگیز است، گفت: انتقال ارزش‌ها به نسل آینده یکی از بااهمیت‌ترین امور است که خوشبختانه این مهم با توجه به همکاری و تعامل با صداوسیما و مرکز اسناد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه توسعه موزه‌ها و اماکن فرهنگی و ورزشی تاریخ‌ساز و فرهنگ‌ساز می‌شود خواستار توجه به این مهم شد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به گشایش این موزه، اظهار کرد: کوهنوری همدان ریشه در تاریخ دارد و گواه آن درخشش فاتحان اورست است که اصالت همدانی دارند.

رضا زارعی با بیان اینکه خوشبختانه یکی از غنی‌ترین آثار مشهود، در موزه همدان است که باید در نگهداری آنها تلاش شود تصریح کرد: هیأت کوهنوردی استان همدان از گذشته تاکنون در رأس بوده که باید کمک کنیم کارهای ارزشمند خود را توسعه دهد تا شاهد پربارتر شدن این موزه باشیم.

انتهای پیام/89042/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول