اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از تصمیم جانسون در مورد برگزیت

دو دیپلمات اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از تصمیم نخست‌وزیر انگلیس برای تغییر بخش‌هایی از توافق برگزیت و تعیین ضرب‌الأجل برای آن، این اقدام را راهبردی ناامیدانه و بیهوده خواندند.

انتقاد دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از تصمیم جانسون در مورد برگزیت

به گزارش گروه بین‌المللی خبر‌گزاری فارس، دو دیپلمات اتحادیه اروپا به تصمیم «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس برای تغییر بخش‌هایی از توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

خبر‌گزاری رویترز به نقل از این دو دیپلمات که نامی از آنها نبرده، نوشت این اقدام جانسون به منزله راهبردی ناامیدانه و در نهایت بیهوده از سوی انگلیس است.

این دو دیپلمات همچنین گفتند هیچ کشوری نمی‌خواهد با کشوری که معاهده‌های بین‌المللی را به نتیجه نمی‌رساند، توافق کند.

یکی از این دیپلمات‌ها در این باره گفت: «جمله "توافق‌ها باید حفظ شوند"، یک اصل اساسی در قانون بین‌الملل است. اگر انگلیس تصمیم دارد که به تعهدات بین‌المللی خود احترام نگذارد، جایگاه بین‌المللی خود را تضعیف خواهد کرد.»

یک دیپلمات دیگر نیز گفت بدون اجرای درست توافق‌های مربوط به برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، انگلیس نمی‌تواند تصور کند که اتحادیه اروپا به معاهده‌ای با این کشور  که به تعهدات خود پایبند نیست، دست یابد.

«اورزولا فن در لاین»، نیز امروز گفت اگر انگلیس می‌خواهد شراکت آینده خود با اتحادیه اروپا را حفظ کند، باید به توافق برگزیت احترام بگذارد.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه از قصد خود برای ارائه پیش‌نویس طرحی به پارلمان کشورش برای تغییر بخش‌هایی از توافق برگزیت خبر داد.

بر اساس این طرح، انگلیس بخشی از توافق میان لندن و بروکسل بر سر ایرلند شمالی را حذف خواهد کرد.

جانسون همچنین روز یکشنبه گفت به مذاکره‌کنندگان بر سر توافق تجاری پسابرگزیت که دور هشتم آن این هفته در لندن برگزار می‌شود، تا ۱۵ اکتبر مهلت می‌دهد تا مذاکرات خود را به نتیجه برسانند و در غیر این صورت بریتانیا این مذاکرات را به طور کامل ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول