اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کاهش 18 درصدی قیمت گاز مایع در تاجیکستان

قیمت گاز مایع در تاجیکستان بعد از انتشار اخباری در مورد افزایش بی‌پایه قیمت این فرآورده و جریمه شرکت‌های متخلف در این زمینه کاهش یافت.

کاهش 18 درصدی قیمت گاز مایع در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قیمت گاز مایع در تاجیکستان بعد از انتشار اخباری در مورد افزایش بی‌پایه قیمت این فرآورده و جریمه شرکت‌های متخلف در این زمینه کاهش یافت.

«عبدالمجید مومن زاد» رئیس خدمات ضد انحصاری تاجیکستان در این زمینه اظهار داشت: در پی بازرسی از 9 شرکت فروشنده گاز مایع مشخص شد که آنها بدون دلیل قیمت را بالا برده اند.

بنابر سخنان وی، در نتیجه هر یک از این شرکت ها از 50 تا 200 هزار سامانی در مجموع به مبلغ 1 میلیون و 100 هزار سامانی جریمه شدند.

مومن زاد گفت:  طبق تصمیم دولت تاجیکستان از 31 می سال 2018 میلادی گاز مایع و در مجموع محصولات نفتی وارد فهرست کالاهای اجتماعی ضروری می شود که تنظیم قیمت آن بر عهده دولت است.

به این ترتیب، در حال حاضر گاز مایع در این کشور از 4.7 سامانی با 18 درصد کاهش به قیمت 4 سامانی به فروش می‌رسد.

باید گفت که قیمت گاز مایع در تاجیکستان از ماه ژوئن سال جاری تا نیمه آگوست از 2.5 سامانی تا 4.7 سامانی، یعنی بیش از 55 درصد، افزایش و نگرانی ساکنان این کشور را به بار آورد.

تاجیکستان کشوری است که مواد سوختی را از خارج از جمله قزاقستان، ازبکستان و روسیه وارد می کند.

طبق آمار سال گذشته این کشور بیش از 430 هزار تن گاز مایع، تقریبا 180 هزار تن بنزین و حدود 250 هزار تن گازوئیل وارد کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول