اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

آیا اظهار نظر استاندار کربلا درباره پیاده‌روی اربعین تعیین کننده است؟

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به صحبت‌های اخیر استاندار کربلا درباره اربعین امسال گفت: ملاک ما برای تصمیم‌گیری درباره وضعیت اربعین، اعلام رسمی دولت عراق است.

آیا اظهار نظر استاندار کربلا درباره پیاده‌روی اربعین تعیین کننده است؟

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، استاندار کربلا با حضور در حرم سیدالشهدا (ع) ضمن دعا برای رفع کرونا، برای پذیرش زائران سراسر دنیا در ایام اربعین ابراز امیدواری کرد.

پس از اظهارات استاندار کربلا، بسیاری از عاشقان حسینی از کشورهای مختلف به ویژه ایران اسلامی بار دیگر برای حضور در پیاده‌روی اربعین امیدوار شدند و برخی دیگر نیز از این اقدام عراق به ویژه با شیوع کرونا در منطقه تعجب کردند.

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه صحبت‌های استاندار کربلا در حرم امام حسین (ع) ابراز امیدواری برای حضور زوار در اربعین در صورت رفع کرونا بود، اظهار داشت: ملاک برای تصمیم‌گیری درباره وضعیت اربعین، اعلام رسمی دولت عراق است که تاکنون هیچ اطلاع‌رسانی رسمی از سوی این کشور صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مسؤولان کشورمان نیز در اظهار نظرهای مختلف از نپذیرفتن زائر خارجی در عراق همزمان با اربعین خبر دادند، افزود: تا این لحظه همان طور که مسؤولان کشورمان اعلام کردند، طرف عراقی قصد پذیرش زائر خارجی ندارد و ما نیز منتظر اعلام رسمی عراق درباره وضعیت اربعین هستیم تا بر اساس آن تصمیم‌گیری کرده و آن را به عاشقان سیدالشهدا (ع) اعلام کنیم.

به گزارش فارس، اقدامات اجرایی در عراق توسط دولت انجام می‌شود و با توجه به بسته بودن مرزها در صورتی که حتی استاندار کربلا برای حضور زوار خارجی موافقت کند، دولت این کشور باید تصمیم‌گیری کرده و در صورت صلاحدید مرزها را برای زوار باز کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول