اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

زیرساخت های سنجش آلودگی هوا در قم ناقص است

مدیرکل محیط‌زیست قم گفت: زیر ساخت های سنجش آلودگی هوا در سطح شهر قم ناقص است و تنها سه ایستگاه سنجش آلودگی هوای فعال وجود دارد که باید این تعداد افزایش یابد.

زیرساخت های سنجش آلودگی هوا در قم ناقص  است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید رضا موسوی مشکینی ظهر امروز در کارگروه مدیریت گرد و غبار قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه 300 هزار هکتار از قم که معادل 30 درصد این استان محسوب می شود به کانون های گرد و غبار تبدیل شده است، تصریح کرد: این کانون ها سالانه 13 هزار تن گرد و غبار تولید می کنند و نابودی اکو سیستم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه سالانه هزار هکتار از مساحت فیزیکی قم به دلیل گرد و غبار عملا حذف می شود، تصریح کرد: قم با مساحت 11 هزار و 238 کیلومتر مربع در شمال غرب مرکز جغرافیایی کشور و در منتهی الیه آبریز مرکزی کشور قرار گرفته است.

مدیرکل محیط‌زیست قم ادامه داد: قرار گرفتن قم در منتهی الیه آبریز مرکزی کشور تثبیت کننده حقابه های این استان است که عدم تخصیص کامل این حقابه ها مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به دشواری هایی که براثر وزش بادهای شرقی برای مدیریت گرد و غبار در قم وجود دارد، گفت: براساس کارشناسی های صورت گرفته استان های گرد و غبار خیز کشور شناسایی شده و این مسئله موجب شده است که اختصاص حقابه ها یک ضرورت به نظر برسد.

موسوی مشکینی با بیان اینکه روان آب ‌های شهری قم می‌تواند به یکی از ظرفیت ‌های تامین فضای سبز شهری تبدیل شود، بیان کرد: بلاتکلیفی مدیریت روان آب های شهری قم شرایط را برای آلوده شدن رودخانه ‌های قم در پایین ‌دست فراهم می کند.

وی با بیان اینکه حجم روان آب‌ های شهری قم برای تامین فضای سبز شهری قم بسیار بالا است، گفت: زیر ساخت های سنجش آلودگی هوا در سطح شهر قم ناقص است و تنها سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا فعال وجود دارد که باید این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام/78005/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول