اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار آبگرفتگی در مازندران و ارتفاعات گیلان/ کاهش دمای شمال تا 6 درجه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده 17 شهریور ‌در مازندران و ارتفاعات گیلان، بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران و رعدبرق پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی،‌ بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن مسیل‌ها وجود دارد.

هشدار آبگرفتگی در مازندران و ارتفاعات گیلان/ کاهش دمای شمال تا 6 درجه

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد تقریباً شدید در برخی نقاط اردبیل، سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در گیلان، تهران، البرز، مازندران و قزوین ادامه دارد.

وی اظهار داشت: از فردا تا پایان هفته دمای هوا در نیمه شمالی کشور 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 18 شهریور در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، برخی مناطق اردبیل و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد موقت خواهیم داشت. 

ضیائیان گفت: روز سه‌شنبه 17 شهریور ‌در مازندران و ارتفاعات گیلان، بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران و رعدبرق گاهی وزش نسبتا شدید باد پیش‌بینی می‌شود‌ بنابراین احتمال آبگرفتگی،‌ بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن مسیل‌ها و اخلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد که توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد، چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها و تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز، در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه 19 شهریور در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، همچنین در بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه در اغلب مناطق کشور، جو آرام خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل، وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و گاهی وزش باد را در تهران را خواهیم داشت که این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 36 و 24 درجه خواهد بود. 

ضیائیان اظهار کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 6 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول