اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آمار جانباختگان کرونا در فارس به ۸۶۰ نفر رسید

آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد که با مرگ ۷ هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۸۶۰ نفر رسیده است.

آمار جانباختگان کرونا در فارس به ۸۶۰ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار، از انجام بیش از ۲۶۱ هزار مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس بررسی ها، ابتلای ۴۵ هزار و ۱۹۷ نفر به قطعیت رسیده است.

عبدالرسول همتی همچنین با اعلام موارد بیماران مشکوک و یا علامت‌دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع ۷۲۳ بیمار بستری، ۸۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و شرایط آن‌ها وخیم گزارش شده است.

وی در ادامه با آرزوی سلامتی برای مبتلایان، از بهبودی ۴۲ هزار و ۲۳۷ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند و این تعداد را معادل ۹۳ درصد از موارد کل مبتلایان دانست.

همتی افزود: در حالی که یازده و هفت دهم درصد کل مبتلایان کشور مربوط به استان فارس بوده، اما تنها سه و هشت دهم از جانباختگان مربوط فارس است که نشان دهنده تعهد، تلاش و زحمات کادر پزشکی است و این امر را مدیون تلاش‌های کارکنان بهداشتی و درمانی و پزشکان در مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان ها هستیم.

این مقام مسوول در دانشگاه گفت: مردم با ادامه همکاری مناسب با مجموعه سلامت، کمک کنند تا خستگی از تن مدافعان خستگی‌ناپذیر سلامت بیرون رود و در روزهای آینده شاهد آمارهای بهتری از کنترل بیماری کووید۱۹ باشیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول