اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاسخ روسیه به ادعای برلین درباره «آلکسی ناوالنی»

وزارت بهداشت روسیه در پاسخ به ادعاهای آلمان در موضوع مسمومیت یکی از مخالفان کرملین اعلام کرد که تحقیقات لازم در این زمینه را انجام داده و در اختیار دادستانی قرار داده است.

پاسخ روسیه به ادعای برلین درباره «آلکسی ناوالنی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت روسیه امروز (دوشنبه) به ادعای آلمان درباره مسمویت «آلکسی ناوالنی» یکی از مخالفان دولت مسکو پاسخ داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که پیشتر به  برلین توصیه کرده بوده اطلاعاتی را درباره آزمایش‌های انجام شده بر ناوالنی در بیمارستان «چاریته»، ارائه دهد اما آلمان تاکنون پاسخی به درخواست روسیه نداده است.

ناظر وزارت بهداشت روسیه تحقیقات خود را در باره قضیه ناوالنی انجام داده و در این زمینه اعلام کرد که وی در ۲۰ آگوست هنگام پرواز به مسکو به شدت بیمار شد و پس از فرود اضطراری در شهر «اومسک» به بیمارستان محلی منتقل شد و به کما رفت. پس از انجام آزمایشات، پزشکان روسی اثری از سم در بدن وی پیدا نکردند و  وضعیت ناوالنی شاید به دلیل افت ناگهانی قند خون او باشد.

در این بیانیه تاکید شده که بر اساس درخواست‌های انجام شده  نتیجه تحقیقات صورت گرفته در این ماجرا در اختیار دادستانی قرار گرفته  و البته این تحقیقات کماکان ادامه دارد.

روز  گذشته یک رسانه آمریکایی نوشت دولت آلمان از ماجرای  رهبر اپوزوسیون روسیه به عنوان اهرم فشار بر کرملین برای پیشبرد اهداف خود در پروژه خطوط گازی «نورد استریم ۲» استفاده می‌کند. به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» هشدار «هایکو ماس» وزیر خارجه‌ آلمان مبنی بر در خطر بودن حمایت برلین از پروژه نورد استریم ۲ در صورت عدم همکاری در توضیحات درباره مسموم شدن «آلکس ناوالنی» رهبر اوپوزسیون روسیه  نوعی اهرم فشار بر مسکو در این ماجراست. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول